A Konami elismerte, hogy az utóbbi években eFootball PES néven futó Pro Evolution Soccer-sorozat következő lépése nem teljesen stabil váltással jár.
A Konami PC-re és konzolokra (PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One), később pedig iOS-re és Androidra is ki fogja hozni az Unreal Engine-en futó eFootballt, ami… és ez a FIFA ellen lehet majd nagyon érdekes lépés, free-to-play lesz! A kora őszre tervezett megjelenés viszont nem lesz teljes értékű, és ezt maga a japán cég ismerte el…
A Konami a Twitteren kérdezz-felelek formájában erősített meg pár részletet a free-to-play fociról. Először konzolokra fog megjelenni (és PC-re, ezt mi tesszük hozzá), de a platformot úgy tervezték meg, hogy mindenki élvezhesse. A támogatott eszköztől függően annak hardverének képességeit ki fogja használni. Ez röviden annyit takar, hogy a next-gen konzolokon a látvány szebb lesz.
A japán cég kiemelte, hogy a mobilos verziók esetében grafikus módosításokat hajtanak végre, de a „konzolokon és PC-ken levő következő generációs grafika nem lesz lebutítva” (azért mi sejtünk egy ilyesmit a PlayStation 4-es és Xbox One-os portok esetében). A matchmaking esetében helytől és platformtól függően szűrőket is implementálnak, így nem kötelező a cross-platform multiplayer (alapból ez be lesz kapcsolva).
A kora őszi megjelenés egy demó-e? A válasz: alapvetően igen. Azt szeretné a Konami, ha minél többen próbálnák ki az eFootballt (ami a f2p modell miatt meg is valósulhat!), de először korlátozott számú csapattal és játékmóddal találkozhatunk. Erről később mondanak részleteket. Eleinte nem lesznek mikrotranzakciók sem. Ősz során több tartalom jön, és itt is várni kell a részletekre. Az viszont biztos, hogy offline is játszhatunk már a legelejétől (a Local Match módban ezt megtehetjük).
A szerkesztő mód és a beállításokkal kapcsolatos fájlok (Edit Mode, Option Files) PlayStation 5-ön, PlayStation 4-en és PC-n a megjelenés után frissítés formájában juthat be. A Master League viszont biztosan fizetős tartalom lesz. Az előző játékokban pedig erős „lottóelem” volt, de az eFootballban megnevezhetjük és megszerezhetjük a játékosainkat a Match Pass-szal, ami révén a meccsek játszása során tárgyakat kapunk. Ebből lesznek ingyenes és fizetős verziók is, azaz „a Battle Pass is meg lesz focisítva”.
Vannak azért jó gondolatok itt…
Forrás: WCCFTech