Technikai részletek szivárogtak ki a PlayStation VR 2-ről?

Az már biztos, hogy a Sony új PlayStation VR-t fog a piacra dobni, de a technikai adottságokkal kapcsolatban hivatalosan még a sötétben tapogatózunk…

 

A PSVR without Parole néven futó YouTube-csatorna volt az, ami elhintette, hogy a következő generációs virtuális valóság-headset mivel is rendelkezhet. Elvileg megbízható forrásnak nevezhető, úgyhogy nézzük át, hogy mit is közölt a csatorna arra hivatkozva, hogy ezeket a cég egy nyári, fejlesztői találkozón árulta el.

Ebből adódóan a PlayStation VR 2 Fresnel OLED kijelzőkkel jöhet, szemenként 2000×2040 (összesen tehát 4000×2040) felbontással, illetve 110 fokos látószöggel (FOV, field of view) és HDR-rel. Rugalmasan skálázható felbontás is lesz (FSR, Flexible Scaling Resolution), nem beszélve a terhelést megkönnyítő rendelrelési technológiáról (foveated rendering, amit nem nézünk éppen, ott „butul” a látvány, mivel csökken a felbontás ott) és a szemeink követéséről. A haptika segítségével az immerzió javulhat, és nem szédülnénk bele a sok mozgásba (nem fogunk hányni).

A csatorna hozzátette, hogy az új kontrollerről is közölt pár részletet. Kapacitív (érintős) szenzorokkal rendelkeznek, ami újdonság a korábban már megerősített haptikus visszajelzésen és adaptív ravaszokon túl (ezeket a Sony egy az egyben átemelte a DualSense kontrollerről, de ez nem rossz döntés). A cég állítólag a jelenlegi PlayStation VR-on elérhető élményektől el akar térni, hogy olyan AAA játékokra koncentráljon, amiket VR-ral és anélkül is lehetne játszani. Néhány PSVR-os játék következő generációs remastert is kaphat.

Az illető még annyit mondott, hogy a Sony a PlayStation VR 2 megjelenésével kapcsolatos terveiről 2022 elején fog beszélni, feltehetőleg az október-december üzleti negyedévre vonatkozó pénzügyi jelentés során, és így biztos, hogy idén a headset nem fog eljutni a vásárlókhoz (és ez talán rendben is van: most a PlayStation 5 készletének felépítésére helyezte a cég a hangsúlyt).

A legvégén azért kihangsúlyozzuk azt, amit általában ilyenkor szoktunk. az imént említett részletek nem hivatalosak, viszont hozzátesszük, hogy eléggé pontos adatoknak tűnnek, így nem biztos, hogy kitalációról lenne szó. A headset ára még egy nagyon érdekes kérdés lehet…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu