Az első Epic Games Store exkluzív játékok közül csak egy hozta vissza az árát

Nem, ez az Epic Games Store játék nem a Metro Exodus, vagy a The Division 2, még csak nem is a Hades…

 

Az Epic Games Store születése óta sok szó esik a PC-s boltokban megjelenő „exkluzív” játékokról. A Fortnite bevételeiből Tim Sweeney és társai digitális boltja agresszív stratégiával debütált, folyamatosan vásárolt fel exkluzív játékokat, olyan ellentmondásos esetekkel, mint a Metro Exodus (és annak távozása a Steam-ről alig néhány héttel a megjelenése előtt.) Nos, az Epic és az Apple közötti pernek köszönhetően tudjuk, hogy ezek a „befektetések” nyereségesek voltak-e a vállalat számára. És már most előrevetítjük, hogy 2019 júniusától az exkluzív játékok közül csak 1 volt nyereséges az Epic számára.

Tény, hogy Simon Carless, a Gamasutra korábbi szerkesztője megszerezte azt a dokumentumot, amelyben az Epic részletezi, hogy mennyit fizettek a 2018 decembere és 2019 júniusa közötti időszakban az egyes exkluzív termékeire, valamint az általuk generált eladásokra vonatkozóan. És bár az Epic a per miatt a játékok neveit tartalmazó oszlopot elsötétítette, az egyes játékok megjelenési dátumait tartalmazó oszlopot látható maradt, így egy Reddit-felhasználó kitalálta, hogy melyik játék melyik a listán.

lista

Az eredmény? A játékok közül csak egy hozta vissza a kizárólagossági időszak alatt ráfordított pénzt. Ez nem a Metro Exodus volt, és nem is olyan nagy AAA játékok, mint a The Division 2, amely szintén az Uplay-en debütált, nem a Steamen. Nem volt nyereséges a Hades sem, amelynek korai hozzáférése az EGS-en volt először elérhető. Nem, az egyetlen játék, amely több bevételt hozott, mint amennyit az Epic fizetett érte, a Satisfactory volt. A 2019 márciusában megjelent Epic 11,5 millió dollárt fizetett a Coffee Stain Studiosnak a játékuk exkluzivitásáért, ami 11,6 millió dolláros bevételt hozott a boltnak,  ami viszont – ne feledjük – az eladásoknak mindössze 12%-át teszi ki.

Nem meglepő módon a Satisfactory mindössze két hónap alatt félmillió példányt adott el az EGS-en, így elmondható, hogy a teljesítménye… mindkét fél számára „kielégítő” volt (a játék címének magyar jelentése – a szerk.). A kiszivárgott dokumentumból kiderül, hogy az Epic Games ezen a játékon túl csak egy másik játékkal, a Dauntless-szel remélte megtéríteni a befektetését. Az t is hozzá kell persze tennünk, hogy végső soron az Epic célja az exkluzív játékokkal nem az azonnali profitszerzés, hanem az, hogy felhasználókat vonzzon a platformjára, hogy növekedni tudjon, és a jövőben felvehesse a versenyt a Steam-mel. Ez akkor vált világossá, amikor az Apple elleni per során kiderült, hogy az egyes ingyenes EGS-játékokért mennyi pénzt fizettek, és hány felhasználót szereztek ezért cserébe.

Forrás: 3djuegos

 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu