A Fullbright jelenleg az új játékát, az Open Roads-ot fejleszti, de ez sem volt problémamentes.
A Gone Home és a Tacoma alkotóitól, a Fullbrighttól származó új narratív film, az Open Roads fejlesztése nehéz időket él át, és nagyon úgy tűnik, hogy a probléma egyedül a stúdió igazgatója, Steve Gaynor által kialakított mérgező és diszkriminatív légkör. A fejlesztés kezdete óta már 15 alkalmazott hagyta el a céget, közülük tíz nő.
A Polygon hozzáférhetett a stúdió 12 korábbi alkalmazottjának vallomásához, akik névtelenül beszéltek arról, Gaynor viselkedése a dolgozókkal szemben hogyan vezetett ahhoz, hogy egyetlen lehetőségként inkább felmondjanak. A volt dolgozók Gaynort irányító személyként jellemezték, aki olyan hellyé tette a Fullbrightot, ahol folyamatosan lealacsonyítva érezték magukat. Az alkalmazottak elismerték, attól tartanak , hogy az iparág feketelistára teszi őket, ha beszélni mernek a szakmában egyébként népszerű főnökük hozzáállásáról. (Ez a legnagyobb baj azokkal, akik tehetséges alkotók, de egyben pszichopaták is – és akkor még finoman fogalmaztunk – a szerk.)
A korábbi Fullbright-alkalmazottak közül néhányan azt mondják, hogy teljesen elhagyták az iparágat. Tanúvallomásaikban leszögezik, hogy konkrétan nem tapasztaltak vagy láttak szexuális zaklatást vagy kifejezett szexizmust, arra viszont panaszkodtak, hogy a stúdió a felhasználóknak küldött üzeneteivel a befogadás látszatát igyekezett kelteni, miközben a női alkalmazottakat mikroagressziók sora érte.
A Fullbright megerősítette, hogy Gaynor márciusban lemondott, mivel „a nők elhagyják a vállalatot”. Azután azzal igyekeztek megoldani a helyzetet, hogy még Steve Gaynor irányításával tettek néhány kísérletet a munkakörnyezet javítására. A stúdió „drasztikus intézkedésekről beszélt a csapat egészsége érdekében”. Beszéltek a játékot finanszírozó Annapurna Interactive-val való kapcsolatukról is, és megerősítették, hogy az Annapurna tisztában volt a helyzettel, és segített is a stúdió átszervezésében.
Steve Gaynor nyílt levelet írt a Polygonnak, amelyben bocsánatot kért a projektvezetői hozzáállásáért, és „bántónak” nevezte a saját viselkedését a Fullbrightnál dolgozó emberekkel szemben. Ez egybevág azzal, amit a stúdió korábbi munkatársai meséltek, hogy hogyan élték meg a különböző címek fejlesztését, akik arról panaszkodtak, hogy bár minden dolgozó közel állt hozzájuk és támogatta őket, hittek a projektben, mint valami gyönyörűségben, amit a csapat létrehozott, mégis úgy érezték, Gaynor képtelen volt csapatjátékosként viselkedni.
Steve Gaynor, a tipikus hímsoviniszta
A cikken keresztül megismerhetjük a Fullbrightnál vezető pozíciót betöltő nők helyzetét és Gaynorral való kapcsolatukat is. A vele való közös munkát a mikroagressziók állandó áradataként írták le. Elmondták, hogy munkájukat megnehezítette, hogy a legapróbb részleteket is állandóan jóvá kellett hagyatniuk, emellett Gaynor folyamatsan lekicsinyelte és hiteltelenítette őket.
„A választott fegyvere az volt, hogy kinevette az embereket, de közben nyilvánosan zavarba is hozta őket” – mondta egy korábbi dolgozó. Ezeket a tényeket hat másik volt alkalmazott is megerősítette. A vállalat mérete és struktúrája miatt azonban nagyon nehéz volt jelenteni ezeket a visszaéléseket, mivel a a cégen belül nem volt humánerőforrás osztály, amelyhez segítségért fordulhattak volna.
Néhány alkalmazott, aki nem tudta jelenteni a helyzetet, különböző lépéseket tett annak érdekében, hogy felhívják rá az Annapurna figyelmét, például feljegyzéseket hagytak a vállalat szerverén. A stúdióból távozó tagok nyilatkozatai is eljutottak az Annapurnához, valamint egy másik alkalmazott által közvetlenül az Annapurnának küldött levél is. 2020 és 2021 között a dolgozók elvándorlása után nehézzé vált a munkaerőfelvétel, a Polygon forrásai megerősítik, hogy több képzett nő felvételével kapcsolatban is azért hezitáltak, mert előre féltek attól, hogy Gaynor hogyan bánik majd velük.
Több alkalmazott bevallotta, hogy a Fullbrightnál töltött idő után terápiára kellett járnia, mivel úgy érezték, hogy megváltoztak a stúdióban töltött idő után, és úgy jellemezték magukat, mint akiket Gaynor „elfogyasztott”. A középvezetők viszont megbánták, hogy távoztak, mert úgy érezték, hogy cserbenhagyták azokat, akik esetében „pufferként” szolgáltak (tompították a dolgozókra nehezedő nyomást – a szerk.). Bár Gaynor már nem áll az Open Roads élén, íróként még mindig részt vesz a projektben, noha a Fullbright csapat többi tagjával már nem tart kapcsolatot.
Az a tény, hogy Gaynor továbbra is fontos szerepet játszik a játék megírásában, aggasztja a projekt néhány korábbi munkatársát, akik arra panaszkodnak, hogy egy olyan férfi, aki képes folyamatosan lekicsinyelni a körülötte lévő nőket, nem írhatna egy anyáról és lányáról szóló történetet. „Felfordul a gyomrom a gondolattól, hogy valaki, aki a való életben így bánik a nőkkel – és láthatóan nem áll szándékában abbahagyni – még mindig írhat történetet a nőkről szóló játékokhoz” – fakadt ki az egyik volt Fullbright-alkalmazott. Tegyük hozzá: jogosan.
Forrás: 3djuegos