Duke Nukem Begins: egy újabb elfeledett Duke-projekt [VIDEO]

A Gearboxnak voltak ötletei arra, hogy a Duke Nukem szőke macsóból egy előzménytörténetet alkosson. Végül ez nem (vagy inkább ez SEM?) valósult meg…

 

A Duke Nukem 3D megjelenése után nem sokkal már hallani lehetett, hogy a Duke Nukem Forever is készül. Készült is, mégpedig a közönség ki attól a fejlesztői pokoltól, ami közel tizenhárom éven keresztül megmutatkozódott: id Tech 2 engine (Quake II), nem, legyen inkább Unreal Engine, aztán a Take-Two (ami a 3D Realms eredeti, texasi stúdióját bekebelezte) konfliktusokba döntötte éveken keresztül a játékot, amit végül a 2007-ben kirobbant világgazdasági válság it utolért. Ebből jöttek a leépítések, majd belépett a képbe a Gearbox, így végül 2011-ben láthattuk a végeredményt, ami… nos, inkább feledhető volt.

De a Gearboxnak voltak más tervei is. 2008-ban a Janimationt (ami amúgy a Duke Nukem Forever jelenetein is dolgozott…) felbérelték arra, hogy a Duke Nukem Begins előzményéhez köthető kisvideót csináljon, de a játékot gyorsan parkolópályára tették, aztán ment az egész a kukába, ugyanis a 3D Realms és a Take-Two között eléggé eldurvult a vita, hogy mégis kié is a Jon St. John által szinkronizált karakter. (Ez aztán a 3D Realms és a Gearbox között is lement, most pedig már mind a két cég az Embracer birtokában van. Duke-kal, tokkal, vonóval…)

A lenti videót Gregor Punchatz rendezte. Ő korábban az eredeti Doom játékok mellett a Rise of the Triad modellezője volt, és 2019-ben egy kisebb részletet már kiszivárogtatott az elkészült anyagból, de most feltöltötte a teljes egészet. Punchatz büszke az egészre, még így, tizenhárom évvel a megvalósítása után. Az egész csapat, aki vele dolgozott, megérdemli, hogy a közönség láthassa. Reméli, hogy valahogy ettől feltámasztják a projektet egy „mi lenne, ha…?” gondolat eredményeképp. (Ahogy mondtuk már, az Embracer megtehetné.)

A videó szerint a Duke Nukem Begins egy külső nézetes lövöldözős játék lehetett volna négy fős co-oppal. Duke mindkét kezében lehetett volna pisztoly vagy shotgun, és egy disznó karja is lehetett volna közelharci fegyver. A zsugorító és a fagyasztó sem maradt ki, de ha esetleg szokatlan lenne a külső nézet: Duke anno oldalnézetes platformerként kezdte, mielőt FPS stílusra váltott volna…

De a Rage Against The Machine – Guerrilla Radioból kihagyni a refrén vokálját… nos, az bűn!

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu