TECH HÍREK – A Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) közölte, hogy a 2018 óta történt 11 Tesla-balesetet követően jár el, amelyekben mentőjárművek is érintettek: egyes esetekben az önvezető járművek közvetlenül ezekbe hajtottak bele.
A vizsgálat nagyjából 765 000, 2014 óta gyártott Tesla autóra terjed ki. Ez magában foglalja a teljes választékot: a Model Y, a Model X, a Model S és a Model 3 modelleket is – közölte az NHTSA.
Az ügynökséget elsősorban az foglalkoztatta, hogy a Tesla járművek nyilvánvalóan képtelenek megbirkózni az úttesten megálló járművekkel – konkrétan a balesethez érkező mentőjárművekkel. Az esetek listáján szerepelt egy olyan eset, amikor egy Tesla „belehajtott” egy balesethez érkező parkoló tűzoltóautó hátuljába, egy másik esetben pedig egy parkoló rendőrautónak ütközött.
Az NHTSA közölte, hogy megkezdte előzetes vizsgálatát „az Autopilot használata során a vezető bevonásának ellenőrzésére, segítésére és kikényszerítésére használt technológiák és módszerek” tekintetében. A hivatal szerint a vizsgálatot kiváltó 11 balesetben vagy az Autopilot, vagy a Traffic Aware Cruise Control nevű rendszer volt aktív „közvetlenül” az ütközések előtt.
A segítő technológia lehetővé teszi, hogy az autó automatikusan kormányozzon, gyorsítson és fékezzen. A rendszer azonban megtévesztőnek bizonyult, mivel nem vezeti automatikusan az autót, a sofőröknek ilyenkor is folyamatosan fenn kell tartaniuk az irányítást és a figyelmet. A Tesla „Autopilot” néven forgalmazta a funkciót, és „teljes önvezetést” ígért, amely néhány felhasználó számára már elérhető béta verzióban (bár ezek után nem lehet valami népszerű a szolgáltatás, mi legalábbis nem mernénk élni a lehetőséggel – a szerk.).
Mindezek mellett azonban arra is fény derült, hogy a felhasználók is gyakran visszaéltek a rendszerrel, a példák között szerepel a telefonhasználat, miközben az autó felügyelet nélkül halad, az autóülés cseréje vezetés közben és az elengedett kormánykerék.
Forrás: BBC News