Egy méh majdnem tönkretette a Skyrim nyitójelenetét!

A lovaskocsis jelenettel kapcsolatban egy elképesztő (de azért humoros) történet tört fel a múltból (már leírni is hajmeresztő: közel tíz éve, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrim megjelent…).

 

Nate Purkeypile, aki idén áprilisig jó 17 évet a Bethesdánál dolgozott (Fallout 3, Fallout 4, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 76, Starfield; most pedig Just Purkey Games néven indie fejlesztőként maradt az iparban) a Twitteren egy threadben elmesélte, hogy milyen nehézségek is adódtak a Skyrim első jelenetében. Valamin viszont rengeteg ideig kellett dolgozniuk: Purkeypile már nem is tudja, hogy hány alkalommal vesztette el az uralmát a lovaskocsi felett. Több százszor, és ez a minimum érték. A kocsit fizikailag szimulálták, ebből adódott a hibahalom.

Sok dolog okozhat a lovaskocsinak bajokat… és itt arra kell gondolni, hogy en bloc repülni kezd az egész, mert mondjuk túl sok hupli van az úton, vagy bugos a fizika, vagy túl közel van egy kő az úthoz. A lovaskocsinak megvan a kitűzött útvonala, ami nem egyenlő azzal, hogy ezt képes is követni, és Purkeypile szerint a kettő között tényleg nagy különbség van.

A tesztelés során alatta egyszer elkezdett komolyan rázkódni a közlekedési alkalmatosság, amit aztán egy rakétaszerű kilövés követett. Ez viszont nem mindig történt meg, és eleinte senki sem tudta, hogy mi a csudától ment át a lovaskocsi egy rakétába. Kiderült, hogy volt egy bug: a méhet nem lehetett felvenni, aminek következtében több bájital létrehozása is lehetetlenné válik. Ezt kijavították, de cserébe ütközés észlelést kapott. Magyarul: így a méh képes volt nekiütközni más tárgyaknak, így a lovaskocsinak is.

Csakhogy ez azt jelentette, hogy ha a kocsi elé repült a méh, a kocsi (mivel nem volt képes az úton maradni) emiatt szárnyalni kezdett, mint a Rakéta-csapat a Pokémon animében. Purkeypile szerint minden alkalommal, ha kijavítunk valamit a játékunkban, valami más romlik el, és ez a nyílt világú játékok esetében határozottan igaznak mondható. De a rendszerek összessége teszi érdekessé a végeredményt, tette hozzá a fejlesztő.

Erre az egészre egy másik fejlesztő felhozta, hogy ha méz volt az inventory-nkban, akkor tény, a méhek követték a karakterünket, de a ütközés észlelést miatt nem volt lehetőség mozogni. Tehát egy, elvileg teljesen ártatlan tárgy a birtokunkban behúzta a kéziféket.

Nincs Bethesda Game Studios-rajt bugok nélkül. Talán jövőre a Starfield ezen a trenden már módosítani fog…

Forrás: PSL

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu