Ezzel Tim Sweeneyék az Epic Games Store-nál abban reménykednek, hogy az eddigieknél jóval gyorsabban fog nőni a platformon elérhető játékok száma, hiszen az önkiadásra szánt eszközkészlet a Steam Direct ellen indul harcba.
Az Epic Games a Twitteren közölte, hogy a fejlesztők már jelentkezhetnek az Epic Games Store önkiadásra szánt eszközeinek zárt tesztelésére, ami merőben megváltoztathatja a platformot, hiszen eddig csak úgy fogadtak el egy játékot az ottani értékesítésre, ha a fejlesztők a folyamatok során végig együttműködtek az Epic Gamesszel. Most viszont Tim Sweeney cége egyszerűsíteni kívánja a folyamatot, hiszen a fejlesztők az Epic Games Store-on a saját termékoldalukat, achievementjeiket, árazásukat, akcióikat, továbbá a frissítéseket és a játék több buildjét (verzióját) is feltölthetik maguk a platformra.
Ez a megoldás pedig hasonló a Steam Directhez, hiszen így egy kis pénz (100 dollár, kb. 30 ezer forint) leszurkolása után bárki értékesítheti a játékát a Steamen. Ez bár pozitívumként tényleg erősen megnövelte a Gabe Newell által biztosított platformon megtalálható játékok számát, negatív velejárója volt a gyenge minőségű, akár asset flip (pl. alap Unreal Engine, Unity textúrák, modellek, pályák minimális módosításával létrehozott játék…) szintet sem megütő termékek burjánzása is. Erre a Valve csak annyit reagált, hogy kísérletezik a szűrőeszközeivel és algoritmusaival, hogy meghatározza, melyik játék üti fel először fejét a Steam felületén, ha ránézünk…
Az Epic szerint az új eszközök révén ritkábban lesz szükség az Epic Games Store csapatára, de még nem tudjuk, hogy pontosan mennyi költséggel jár majd a játék feljutása a platformra, és hogy lesznek-e a rajt előtt ellenőrzések. A cég csak annyit mond, hogy a kiadáshoz szükséges feltételek nem olyan szigorúak (egy játék sikeresen futtatható legyen, és a bolti felület jellemzésével megegyezzen; a multiplayer esetében pedig kötelező a cross-play teljes körű támogatása az összes PC-s digitális bolttal).
A gyűlöletkeltő, diszkriminatív, pornografikus, illegális anyagokat tartalmazó játékokat nem engedélyezik, és tilos játékként álcázni az átveréseket vagy a malware-t. Ez hasonló a Steamhez (igaz, ott lehet pornójátékokat értékesíteni, ha azok nem valós embereket ábrázolnak). A zárt bétában stressztesztet kap az eszközkészlet, amit a fejlesztők visszajelzésével javítani fognak.
Persze az kérdéses, hogy pontosan mire is gondolt az Epic-vezér Sweeney, amikor azt mondta, hogy „pocsék” játékokat nem fogadnak el…
Forrás: PCGamer