Megkaptam a Ghost of Tsushima PC verzióját pár napja, és azonnal nekiugrottam, hogy összehasonlítsam a régi PS4/PS5 élményeimmel. Az új grafikai lehetőségek és a PC-s teljesítmény egészen új szintre emelték ezt a fantasztikus játékot. Még mindig lenyűgöző, ahogy Jin Sakai kalandjai életre kelnek a képernyőn. Ebben a tesztben megosztom veletek, miért érdemes újra felfedezni Tsushima szigetét, immár PC-n.
A PS4-es alapjátékról szóló értékelésünkért mindenképpen olvasd el a teljes Ghost of Tsushima PS4-tesztünket itt. Először is lássuk, hogy miben különbözik a PC-s verzió a korábbi, PS4-es és PS5-ös verziókhoz képest, vajon üt-e még annyira a játék, mint a szusidra kenve a legerősebb wasabi?
Tsushima újratöltve: szamuráj kalandok PC-n
Tsushima újratöltve: szamuráj kalandok PC-n
A Ghost of Tsushima PC verzióját pár napig nyüstöltem, és azt kell mondjam, a játék PC-re hozása remekül sikerült. Az első indításkor azonnal szembeötlött, milyen sokféle grafikai beállítást kínál. A 21:9 és 32:9 ultrawide támogatás igazán magával ragadóvá tette a játékot, különösen a gyönyörű tájak és az izgalmas harcok közben.
A teljesítmény hibátlan. Az NVIDIA DLSS 3 és az AMD FSR 3 technológiák nemcsak a frame rate-et dobták meg, hanem a képminőséget is fokozták, így minden éles és részletgazdag maradt. Az Intel XeSS upscaling technológia szintén sokat dobott a látványon, különösen nagy felbontású monitorokon.
A kontrollerkezelés PC-n is kifogástalan, és a Steam Input segítségével bármilyen perifériához könnyen hozzá lehet igazítani. A PlayStation 5 DualSense kontroller haptikus visszajelzése és adaptív ravaszai különösen lenyűgöztek, egy új szintet adva a játékélményhez.
A játék teljesítménye magas beállítások mellett is stabil maradt. A frame rate unlock opcióval a gépem teljesítményét maximálisan ki tudtam használni, és az erősebb konfigurációk remekül teljesítettek. Az ultrawide monitorok támogatása is kifogástalan volt, a 21:9-es és 32:9-es felbontásokban a látvány igazán pazar.
Összességében a Ghost of Tsushima PC verziója minden tekintetben kiváló, és a technikai fejlesztéseknek hála a játékélmény még magasabb szintre emelkedett. A fejlesztők, a Sucker Punch és a Nixxes Software, kiváló munkát végeztek az optimalizálás terén, így a játékosok maximálisan kihasználhatják a gépeik teljesítményét. Ami pedig a Steam Deckes tapasztalatokat, tippeket-trükköket illeti, azokról itt olvashatsz részletesen.
Új tartalom – Iki Island
A PC-s verzió már a PS5-ös tartalmakkal felvértezve jelent meg, így nem meglepő, hogy a Director’s Cut legfőbb vonzereje most is az Iki-sziget új történeti kiegészítése. Ahhoz, hogy hozzáférj, el kell érned az alapjáték második felvonását. A mentés átvitelével már ott is találhatod magad. Az új játékosoknak körülbelül 10 órára van szükségük, hogy elérjék ezt a pontot. Amikor elérted a második felvonást, egy értesítést kapsz az új tartalomról, amit a Naplóból követhetsz. Az első küldetés a főjáték második régiójában kezdődik.
Az első néhány küldetés lassan indul, és hétköznapi feladatokkal kell kezdeni. Az első három küldetés után azonban felpörög a történet, és epikus csaták következnek egymás után. Bár a történet nem túl hosszú – nekem mindössze négy órába telt – ezek az órák minőségi játékidőt kínálnak, amit szívesen újrajátszanék. Rengeteg háttértörténetet tudunk meg Jin Sakai-ról, gyermekkoráról és személyes küzdelmeiről. Az új ellenséges osztály, a sámánok, remek kiegészítést nyújtanak, mivel új harci stratégiákra kényszerítenek.
A sámánok megerősítik a környezetükben lévő ellenségeket, így nehezebb őket legyőzni, ezért először rájuk kell koncentrálni. A többi ellenség nehézsége a játék későbbi szakaszának ellenségeihez hasonlítható. Még teljesen fejlesztett felszereléssel is nehezebbnek találtam ezeket a harcokat, mint az alapjáték nagy részét, köszönhetően a sámánok egyedi harci taktikáinak. Még a tapasztalt játékosok is izgalmasnak találják a harcot, különösen magasabb nehézségi szinteken. A történeten túl több mint hat óra mellékküldetés és gyűjtögetnivaló várja a játékosokat, így bőven van mit felfedezni.
Lenyűgözően gyönyörű világ
Nem lehet szó nélkül elmenni mellette – az Iki-sziget az egyik legvarázslatosabb játékvilág, amit valaha láttam, igazi mestermunka a Sucker Punch Productions részéről. Az alapjáték is gyönyörű volt, de az Iki-sziget még ezt is felülmúlja.
Gyakran azon kaptam magam, hogy lelassítok, hogy élvezzem a környezetet és megsimogassak pár aranyos majmot és macskát. Az Animal Sanctuaries új gyűjthető osztálya a PC-n is remekül kihasználja a PS5 kontroller mozgásérzékelőit. Fuvoláznod kell, hogy összebarátkozz a szarvasokkal, macskákkal és majmokkal – mennyire cuki már ez? A kontroller döntésével irányítani a hangmagasságot meglepően pontos, és szórakoztató funkció, amit nem sok játék használ. Az új gyűjthetők mind egyediek és izgalmasak.
Az „Apád emlékei” típusú gyűjthetők lehetőséget adnak Jin Sakai gyermekkorának újraélésére, további háttértörténettel gazdagítva a játékot. Az új rejtvény szentélyek, íjász kihívások és párbaj aréna is különleges élményt nyújtanak. A párbaj aréna kifejezetten szórakoztató, minden ellenfél más technikákat használ, így kihívást jelent a győzelem.
Méretét tekintve az Iki-sziget kisebb, mint a fő játékterületek, de ez nem hátrány. Éppen elég nagy ahhoz, hogy rengeteg felfedeznivalót kínáljon, de nem túlzottan nagy. Új Mythic Tales és Side Tales, valamint új képességek is várnak. Az egyik legjobb új képesség a Horse Charge, amivel halálra taposhatod az ellenségeidet. Új lófelszerelések és festékek is találhatók, hogy még stílusosabb lehess. Ha mindent 100%-osan fel akarsz fedezni az Iki-szigeten, több mint tíz órányi tartalom vár rád, ami egy bővítéshez képest bőven elegendő.
Végre a PC-det is átjárja a szamuráj szelleme
A Director’s Cut fantasztikus kiegészítés a PC-s játékkönyvtáradba, akár régi szamuráj vagy már Tsushima világában, akár csak most élezted az első katanádat! A PC-s verzió kihasználja a legújabb grafikai technológiákat, lenyűgöző látványt és gördülékeny játékmenetet kínálva. Az irányítás testreszabhatósága és a DualSense kontroller támogatása új szintre emeli az élményt. Nincs szükség további fizetésre, mint a konzolos frissítéseknél – egyszerűen csak élvezheted a tökéletesített kalandot. Ha eddig halogattad a Ghost of Tsushima-t, most a legjobb alkalom, hogy belevesd magad Jin Sakai történetébe.
A PC-s verzió minden eddiginél jobban mutatja be Tsushima lenyűgöző világát, az ultrawide monitor támogatás és az új grafikai beállítások révén. Az új ellenséges osztályok és a frissített harcrendszer új kihívásokat és élvezetes játékmenetet kínálnak. Az Iki-sziget új történeti kiegészítése és a számos mellékküldetés rengeteg tartalmat biztosít, ami garantálja, hogy hosszú órákra lekösse a játékosokat. Ha valaha is kíváncsi voltál, milyen lehet egy igazi szamuráj bőrébe bújni, most itt az idő, hogy megtapasztald ezt a csodálatos kalandot PC-n.
-Herpai Gergely (BadSector)-
Pro:
+ Kiválóan merít az Assassin’s Creed címek játékmenetéből, a legjobb „AC”
+ Hihetetlenül látványos grafika, amely még profibb PC-n
+ Összességében jól kidolgozott, érdekes sztori
Kontra:
– Az open-world címek szokásos fárasztó, erőltetett vonásai azért itt is jelen vannak
– A nagy „fordulat” a játék közepén a történetben eléggé erőltetett
– A párbajok nehézségi szintje nem passzol a játék többi részéhez
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Sucker Punch
Stílus: open world akció-RPG
Megjelenés: 2021. augusztus 19
Ghost of Tsushima: Director's Cut
Játékmenet - 8.4
Grafika - 9.8
Sztori - 8.6
Zene/hangok - 9.2
Hangulat - 9.4
9.1
SZÉDÜLETES
Eddig a Ghost of Tsushima: Director's Cut a nyílt világú játékok idei csúcsa. Iki Island lenyűgözően gyönyörű, a technikai fejlesztések pedig még élvezetesebbé teszik a játékot. Ghost of Tsushima: Director's Cut grandiózusan megállja a helyét, mint a PC egyik legjobb nyílt világú játéka, amely büszkén áll a platform legjobb játékainak sorában. Ha eddig halogattad a Ghost of Tsushima játékát, itt az ideje, hogy elkezdj játszani.