A Techland a Gamescom közvetítése során nem csak a Dying Light 2: Stay Humanról, de az első részből is bejelentett valami újat.
A Dying 2 Know adás már a harmadik adásánál tart, és a lengyel stúdió ezúttal a küzdelmekről, illetve a közlekedés legkörnyezetkímélőbb metódusáról beszélt részletesen. Kacper Kowalczuk, a játék senior programozója kiemelte, hogy a Techland célja most a karakterünk testének nagyobb érzékelése volt, és hogy mi történik vele a parkour során. Az animációkért felelős embereknek sok munkája volt, de valósnak hat az eredmény, ami több tucatnyi, akár száznál is több animáció révén valósult meg.
A kötelek, csövek, mászókák során lesz kifejezetten érzékelhető a plusz munka. Mivel több animáció van, Kowalczuk szerint a játékosok majdhogynem fizikailag is érezhetik az összes mozdulatot az épületek megmászása során. Valószerű parkour élményt kapnak, amit még a kezdők is elég könnyen el tudnak sajátítani. A város lehetővé teszi, hogy mihamarabb, hatékonyan eljuthassunk a célponthoz, és az új képességek megtanulása során még mozgékonyabbak lehetünk.
Idővel tapasztalni fogjuk a mozgások közötti szinergiát, ami még szórakoztatóbbá teheti a parkourt, ugyanis a környezeten mondhatni „átfolyhatunk”, és a város felépítése is elősegíti ezt. A kezdetek során még akadályként tapasztalt tereptárgy hasznos lesz idővel. Ki lehet az ellenfelünket ütni pár pillanatra egy erőteljes támadással, majd a parkour elemeivel lepattanhatunk róla, hogy egy másik személybe rúgjunk bele egyet. Ezzel őt is el lehet kábítani, és róla is indíthatunk egy támadást. A parkour és a harcok kombinációjával egy tehetséges játékos az emberek és a zombik között is komoly sebzést tud okozni.
Matt Courtois, a vezető techikai játékmenet-animátor pedig hozzátette, hogy a Dying Light 2: Stay Human-ben kiemelt fontosságot kapott a közelharc brutalitásának érzékeltetése a sok izgalmasnak és immerzívnek nevezett elemekkel. Ezeket a stúdió „progresszív találatreakcióknak” nevezi. Ha megsorozunk valakit, akkor a reakcióik egyre erősebbek lesznek. Eltérően reagálnak a más fegyvertípusra, a más testrészre.
El lehet kábítani őket, el lehet buktatni őket, le lehet vágni a végtagjaikat, ami bár borzasztóan hangzik, mégis hasznos megoldás. Számít, hogy milyen irányból támadunk, és hogy milyen testhelyzetben vagyunk hozzájuk képest. Profi kaszkadőrökkel dolgoztak, hogy különlegesebb, még inkább lenyűgöző találatreakciókat rögzítsenek.
A Dying Light 2: Stay Human december 7-én jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A Twitteren pedig a Techland megerősítette a Dying Light: Platinum Edition Nintendo Switch portját, ami „hamarosan” meg fog jelenni. A bolti kiadás egy túlélésre kihegyezett tippek-trükkök könyvet, egy kétoldalas térképet, illetve matricákat is tartalmazni fog.
Forrás: WCCFTech