A TT Games alapítója szerint az Insomniac Games nem nagyon nyomta meg a bélyeget a PlayStation 5 teljesítményének kimaxolása során Ratchet & Clank: Rift Apart esetében.
Jon Burton, aki a LEGO-játékokkal foglalkozó TT Games alapítója és veterán programozója volna, kritikával illette a Sony Interactive Entertainment stúdióját a lent megtekinthető videóban. Mivel egy programozóról beszélhetünk, azért neki illik úgy ismernie a konzolok architektúráját mint a tenyerét.
Azért tisztázta, hogy a Ratchet & Clank: Rift Apartban az SSD-t tényleg remekül és megfelelően használja a stúdió, de elmagyarázta, hogy más, eléggé egyszerűnek nevezett technika van, amivel pontosan ugyanezt meg lehetne csinálni régebbi hardveren. Példaképp a LEGO Star Wars 3-ot hozta fel, mert itt valami hasonlót tervezett a PlayStation 5-exkluzívban használt portálokhoz (riftekhez).
A „kockás” játékban ugyanis a játékmenet két, jelentősen eltérő szekciója között azonnal lehetett váltogatni, és mindig egyszerre láthattuk a két játékmenetes szegmenset, ami Burton szerint még nehezebben kivitelezhető trükk. Végül azért kiemelte, hogy a Csillagok háborújának e meglegósítása két konzolgenerációval korábban jött ki, azaz a PlayStation 3-on valósította ezt meg. Az pedig ugye egy másfél évtizedes hardvernek mondható már…
Azért Burton ellen fel lehetne hozni, hogy a PlayStation 3-nak kellene a merevlemezről (mert 2006-2013 között nem nagyon volt még elterjedt a konzolokban az SSD, hát még az NVMe M.2 SSD, amit a PlayStation 5-be lehet szerelni) nem kevés adatot, ami szinte biztosan szaggatást, töltési időket eredményezne, ami azért nem érzékelhető az Insomniac Games néhány hónapja megjelent játékában. Egy PlayStation 3 + SSD megoldás azért csavarhatna a régi masina felé a szituáción, de ez már pusztán feltételezés.
Viszont Burton kommentje arra vezethet minket, hogy bizony a játékiparban nem olyan gyakori már a merőben új játékmenetbeli ötlet mint akár két konzolgenerációval ezelőtt. Nem minden arany, ami fénylik? Talán igen, talán nem, de eléggé elgondolkodtató ez a szituáció.
Forrás: WCCFTech