Adam Isgreen, az Age of Empires franchise kreatív igazgatója megosztott néhány betekintést a cím fejlesztésébe. A játék hamarosan PC-re és talán Xbox-ra is megérkezik.
A videojátékok is lehetnek tanulságosak, és erre remek példa az Age of Empires franchise. A népszerű PC-s RTS negyedik része már nagyon közel van a megjelenéshez, erről Adam Isgreen, a Relic Entertainment játékigazgatója beszélt nekünk a várva várt Age of Empires 4 oktatási fókuszáról.
Az olyan játékok, mint például az Assassin’s Creed, átvették az Age of Empires ötletét, és igyekeznek a játékosokat a történelemre oktatni, miközben azok élvezik a cím történetét és játékmenetét. „Nagyon boldog voltam, amikor hallottam, hogy az Assassin’s Creed mindent hozzáadott, amit az Originsben tettek” – mondta Isgreen, amikor megemlítettük neki ezt a példát. „Az Age of Empires 4 kampányába is beleépítettük ezt a stílust.
Isgreen szerint a terv az volt, hogy az Age of Empires 4 ugyanolyan oktató jellegű legyen, mint a sorozat első néhány játéka. „A kampány megközelítése, a forgatókönyv összeállításának módja, valamint a történetben található elemek mind arról szóltak, hogyan ‘tanítsunk meg benneteket’.
Isgreen megemlítette: annak ellenére, hogy a játéknak nincs olyan nyitott világa, mint az Assassin’s Creednek, ahol sétálgathatunk és olvashatunk a múlt eseményeiről, úgy véli, hogy az a megközelítés, amit ő és a csapat többi tagja alkalmazott, ugyanolyan érvényes. „Szenvedélyes történelemtanárok akarunk lenni, mind a gyerekek, mind a felnőttek számára” – vallotta be az igazgató.
Az Age of Empires 4 kizárólag PC-re jelenik meg október 28-án. A fejlesztőcsapat azonban nem zárta ki a konzolos változatot, de Isgreen szerint a cím megjelenéséig gondolkodnak az ötleten (ami csak azért fura, mert a játékot maga az Xbox is reklámozza – a szerk.).
Forrás: PC Gamer