Alig egy hónapja jelentette be végre az EA, hogy készül a Dead Space remake, és ezzel együtt kaptunk egy szép CGI trailert is, most azonban az EA Motive egy fejlesztői streamet tartott, hogy egy icipicit többet mutasson a remake-ből.
Az EA mostanában egy kissebb fázison megy keresztül, ahol úgy tűnik, hogy a Star Wars Jedi : Fallen Order sikerre magabiztosságot adott az EA-nek, hogy több egyjátékos narratív játékot készítsen, és ne csak a szokásos, évente megjelenő többjátékos franchise-okat – vagy sportjátékokat – készítse.
2021. július 22-én az EA bejelentette, hogy egy Dead Space remake készül az EA Motive (a Star Wars Squadron készítői) által, de sajnos a CGI traileren és a hátborzongató altatódal visszatérésén kívül túl sok mindent nem kaptunk. Az EA Motive 2021 Augusztus 31.n azonban bemutatott egy fejlesztői streamet, ahol megmutatottak néhány nagyon (a fejlesztők által kiemelt, nem gameplay leleplezésnek szánt) korai felvételt a játékról.
A játékot az alapoktól kezdve a Frostbite motorral építik újjá, és az egyik korai összehasonlításból kiderül, hogy az eredeti játék Xbox 360-as verziójához képest mennyi részletet adtak hozzá. Ez nem csak egy egyszerű HD Remaster, és valóban úgy néz ki, mint egy teljes értékű remaster, hasonlóan a néhány éve megjelent Resident Evil 2 remake-hez. A fejlesztők mutattak egy képet ugyanerről a környezetről:
A harcon is javítanak, és új elemeket tesznek hozzá, mint például Necromorphok sebzése sokkal brutálabb módon jelenik meg, a belek és csontok a húsok szétlövésével fedezhetők fel. Egyes fegyverek jobban fognak úgymond „húst” hámozni, míg mások továbbra is egyenesen feldarabolják a végtagokat.
A leleplezés egy másik része az eredeti Dead Space 1-hez hasonlított; a főhős Isaac Clarke hangját Gunner Wright fogja adni, aki a Dead Space 2 és 3 eredeti szinkronszínésze volt a karakternek. Nem lesz azonban beszédes, és az EA Motive elárult néhány alapszabályt: Isaac csak akkor fog beszélni, ha megszólítják, és néha olyan helyzetben is megszólal, amikor „furcsa lenne, ha hallgatna”.
A történet a folytatásokat figyelembe kibővítik hogy jobban beilleszkedjen a teljes franchise narratívájába, és a Zero-G részek is átdolgozást kapnak a remake számára, 360-as mozgások és javított fizika hozzáadásával.
Végezetül pedig nem lesznek mikrotranzakciók, és tisztán egyjátékos élmény lesz.
A Dead Space Remake-nek jelenleg nincs megjelenési dátuma (lehetséges utalások szerint 2022 végén jelenik meg, ha minden a tervek szerint alakul), és PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re és PC-re lesz elérhető. Továbbá a teljes development stream megtekinthető itt:
Forrás: Youtube