A Take-Two beperli a Grand Theft Auto kódját visszafejlesztő rajongókat

Az angolul reverse engineering megközelítésével élő fejlesztőket perre viszi a Take-Two.

 

A Rockstar Games két játékának, a Grand Theft Auto III-nak és a Grand Theft Auto: Vice City-nek a programkódját visszafejtették a fejlesztők a Re3 (illetve ReVC) projekthez. A visszafejtett programkód a moddoláshoz tud nagyon is hasznos lenni, hiszen így a fejlesztők teljes mértékben ismerik a már jó két évtizede megjelent játékok „belsőségeit”, így meg lehet valósítani a korlátok feszegetését.

Csakhogy a Take-Two-nak ez nem tetszik, és a kiadó ezért be is perelte az egészet azzal az indoklással, hogy a programkódot visszafejtő csapat megsértette a játékokra vonatkozó felhasználási szerződést (EULA-t), amikor a visszafejtett kód például új csalásokat tett lehetővé a két, korai három dimenziós GTA játékban. A vádirat szerint a vádlottak tudnak arról, hogy mit is követtek el…

Tudják, hogy a Grand Theft Auto forráskódjának derivatív (elágazott, szakmai kifejezéssel élve forkolt) változatának másolására, adaptálására és terjesztésére nincsen joguk. Ugyanez vonatkozik a játékok audiovizuális elemeire, amivel pedig szerzői jogokat is megsértettek. Angelo Papenhoff, az egyik vádlott nyilvánosan kimondta, hogy ő igazából aggódik afelől, hogy a Take-Two felfedezi a Re3 és a ReVC projekteket.

Ezután a kiadó először a szerzői jogi követeléssel élve próbálta az internetről eltávolítani a két visszafejtett kódhalmazt, ami után nem sokkal a Githubra töltötték fel azokat, és legalább három vádlott a szerzői jogi követeléssel szemben ellenköveteléssel élt. Szerintük az ő tartalmuk legális, és a játékok forráskódját visszafejtették, és emiatt állítólag a szerzői jogi sértés ténye nem áll fenn.

Csakhogy a Take-Two szerint a játékok általuk készített derivatív verziói funkcionálisan és látványában is azonosak az eredetiekkel, és jogosulatlan moddolási lehetőségekre is utaltak a csapat tagjai, így a kiadó szerint a szoftverek nyilván megsértik a Take-Two kizárólagos jogait a játékok másolására, adaptálására, illetve terjesztésére. Ez a négy bekezdés a vádiratból összefoglalta, hogy mit gondol a Take-Two.

Nem lenne olcsóbb, emberibb, és talán marketing tekintetében hasznosabb felkarolni a csapatot, hogy nekik dolgozzanak? Mert ezzel a Take-Two ugyanúgy negatív visszhangot kap, ahogy például a Blizzard vagy a Nintendo. Szenvedélyprojekt, ami nem kevés erőfeszítést igényelt. Ez már önmagában elismerést érdemelne…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu