Az angolul reverse engineering megközelítésével élő fejlesztőket perre viszi a Take-Two.
A Rockstar Games két játékának, a Grand Theft Auto III-nak és a Grand Theft Auto: Vice City-nek a programkódját visszafejtették a fejlesztők a Re3 (illetve ReVC) projekthez. A visszafejtett programkód a moddoláshoz tud nagyon is hasznos lenni, hiszen így a fejlesztők teljes mértékben ismerik a már jó két évtizede megjelent játékok „belsőségeit”, így meg lehet valósítani a korlátok feszegetését.
Csakhogy a Take-Two-nak ez nem tetszik, és a kiadó ezért be is perelte az egészet azzal az indoklással, hogy a programkódot visszafejtő csapat megsértette a játékokra vonatkozó felhasználási szerződést (EULA-t), amikor a visszafejtett kód például új csalásokat tett lehetővé a két, korai három dimenziós GTA játékban. A vádirat szerint a vádlottak tudnak arról, hogy mit is követtek el…
Tudják, hogy a Grand Theft Auto forráskódjának derivatív (elágazott, szakmai kifejezéssel élve forkolt) változatának másolására, adaptálására és terjesztésére nincsen joguk. Ugyanez vonatkozik a játékok audiovizuális elemeire, amivel pedig szerzői jogokat is megsértettek. Angelo Papenhoff, az egyik vádlott nyilvánosan kimondta, hogy ő igazából aggódik afelől, hogy a Take-Two felfedezi a Re3 és a ReVC projekteket.
Ezután a kiadó először a szerzői jogi követeléssel élve próbálta az internetről eltávolítani a két visszafejtett kódhalmazt, ami után nem sokkal a Githubra töltötték fel azokat, és legalább három vádlott a szerzői jogi követeléssel szemben ellenköveteléssel élt. Szerintük az ő tartalmuk legális, és a játékok forráskódját visszafejtették, és emiatt állítólag a szerzői jogi sértés ténye nem áll fenn.
Csakhogy a Take-Two szerint a játékok általuk készített derivatív verziói funkcionálisan és látványában is azonosak az eredetiekkel, és jogosulatlan moddolási lehetőségekre is utaltak a csapat tagjai, így a kiadó szerint a szoftverek nyilván megsértik a Take-Two kizárólagos jogait a játékok másolására, adaptálására, illetve terjesztésére. Ez a négy bekezdés a vádiratból összefoglalta, hogy mit gondol a Take-Two.
Nem lenne olcsóbb, emberibb, és talán marketing tekintetében hasznosabb felkarolni a csapatot, hogy nekik dolgozzanak? Mert ezzel a Take-Two ugyanúgy negatív visszhangot kap, ahogy például a Blizzard vagy a Nintendo. Szenvedélyprojekt, ami nem kevés erőfeszítést igényelt. Ez már önmagában elismerést érdemelne…
Forrás: WCCFTech