King’s Bounty II – A király visszatér?

TESZT – A King’s Bounty II messze a legnehezebb körökre osztott taktikai játék, amivel valaha is játszottam egész életemben, és részben ezért sem tudtam megbarátkozni ezzel a régóta várt folytatással.

 

A King’s Bounty II egy cross-over RPG/taktikai játék az orosz 1C Entertainment programozóitól, akik elég komoly múlttal rendelkeznek, igazi „underdog” – kevésbé ismert – címekből. Természetesen ez az eredeti King’s Bounty folytatása, egy 1990-es taktikai RPG, amely PC-re készült, de szép eladásokat produkált Amigán és Sega Megadrive-on is. Ahogy az a régóta futó videojáték-franchise-oknál lenni szokott, annak ellenére, hogy ez a folytatás a kettes számú nevet kapta, egy csomó folytatás volt a kettő között, amelyek mind az 1990-es, legelső King’s Bountyból születtek.

 

 

Mese, mese, meskete

 

A játék története nem nagyszerű, de nem is borzalmas. Azzal kezdünk, hogy kiválasztjuk a három hős egyikét: Aivar a harcos, Katharine a varázsló vagy Alisa a paladin közül. Mindegyik karakternek megvan a maga kis háttértörténete, ami miatt egy jéghideg börtönben találjuk őket.

Egy lassan induló tutorial után, amiben egy kereskedőhöz kell szaladgálnod egy nyílpuskáért, egy katonához, hogy megszerezd a zászlóaljadat, és nem utolsó sorban egy lovat, hogy útra kelhess, kizavarnak a hóba, hogy megkeresd Nostria királyságának hercegét.

A történet ezen pontja után gyorsan elvesztettem a fonalat. Eljutottam a királyságba, és beszéltem a herceggel, aki lényegében azt mondta, hogy az egész világ darabokra hullik, és hogy én vagyok az egyetlen idióta a királyságban, aki helyre tudja hozni. Persze ő szebb szavakat használt, majd elküldött a vidám utamra, hogy ismét felfedezzem és végigküzdjem magam a főquest csatákon, amelyek olyan nehezek voltak, hogy legszívesebben kidobtam volna a konzolomat az ablakon. A mellékküldetések azonban nem voltak rosszak, és ezek mentettek meg az őrülettől.

 

Csak a harci morál legyen meg, az a fontos…

 

Kár érte, mert nagyon élveztem a változatos egységeket, amelyekkel játszhattam, az általános gyalogosoktól kezdve az élőholtak irányításáig és a csatatérre dobálásukig.

Élveztem megtanulni, hogyan lehet a legjobban használni az egyes egységeket, valamint kezelni a morált, miközben kevertem és kombináltam az egységeket és a perkeket. Ez kulcsfontosságú volt a csapat küzdőképességének érdekében. Megpróbáltam mind az Anarchy egységeket, mind a Rend egységeit használni, és a megfelelő perkek nélkül ez azt eredményezhette, hogy a csata során fordulatokat hagyhattam ki, amit nem kockáztathattam meg.

A nyílt világ felfedezése közben óriási sárga jelzésekkel találkozhatsz a földön. Ezek a csaták, és ha már összeszedted a bátorságodat, hogy belépj a csatatérre, kapsz egy utolsó esélyt, hogy elfuss, mielőtt elfogadod a sorsodat. A King’s Bounty ebben úgy segít, hogy a képernyő tetején egy kedves üzenetet helyez el, amelyből megtudhatod, milyen erős ellenféllel állsz szemben.

 

Nekem térkép e táj

 

Akárcsak az előző játékokban, itt is sok időt töltesz majd a világ felfedezésével. Ezúttal azonban harmadik személyű nézetben, lóháton vagy gyalogosan fedezheted fel a tájat. A King’s Bounty II-ben minden, ami a mozgással kapcsolatos, nehézkes. A lovaglásról azért mondtam le, mert nem tudsz tárgyakat felvenni, miközben a lovon ülsz, ami elég gyakran előfordul, amikor egy új zónába lépsz be. Ha ehhez hozzáadjuk a béna kamerát és a szörnyű irányítást, akkor megvan a kudarc receptje.

Továbblépve a játék stratégiai részére, sajnálattal kell mondanom, hogy ez is ugyanolyan kiábrándító, mint a technikai oldal. Valószínűleg mindent racionalizáltak, hogy új közönséget szólítsanak meg. A képességfa sokkal általánosabb, mint valaha, és sok képesség, amit kapsz, nem olyan súlyú, mint amilyennek látszik.

Sok olyan funkciót, ami a King’s Bounty-t szórakoztató sorozattá tette, kivágtak a játékból, beleértve a házasságokat, a dühöt, a tárgyszintű kihívásokat és a perkek vadászatát. A seregek öt egységre és a vezérségre korlátozódnak, de a csapatok variációja erőtlen.

 

Félkész

 

A King’s Bounty II olyan, mint egy félkész játék, amelyből sok olyan funkció hiányzik, ami a sorozatot olyan népszerűvé tette a játékosok körében. Még az a tartalom is, amely hasonlít az előző játékokkal, elsietettnek és kidolgozatlannak tűnik.

Bár dicsérem a fejlesztők azon törekvését, hogy valami frisset tegyenek le az asztalra, úgy vélem, a King’s Bounty II egy elszalasztott lehetőség. Bár a játék indulásakor tapasztalt problémák közül sok mindent kijavíthatnak a későbbi javítások során, sok olyan tervezési döntés van, amin már nem lehet segíteni.

-BadSector-

Pro:

+ Aránylag jól kidolgozott stratégiai rész
+ Sokféle egység
+ Legalább igyekeztek változatossá tenni a játékot

Kontra:

– Fárasztó, túlbonyolított és túl nehéz játékmenet
– Az RPG rész kifejezetten gyenge
– Sok egyéb kidolgozatlan, kiforratlan játékelem


Kiadó: Deep Silver

Fejlesztő: 1C Games

Stílus: stratégia-RPG

Megjelenés: 2021. augusztus 25

King's Bounty II

Játékmenet - 5.2
Grafika - 6.4
Sztori - 5.5
Zene/hangok - 6.1
Hangulat - 5.6

5.8

KÖZEPES

A King's Bounty II olyan, mint egy félkész játék, amelyből sok olyan funkció hiányzik, ami a sorozatot olyan népszerűvé tette a játékosok körében. Még az a tartalom is, amely hasonlít az előző játékokkal, elsietettnek és kidolgozatlannak tűnik. Bár dicsérem a fejlesztők azon törekvését, hogy valami frisset tegyenek le az asztalra, úgy vélem, a King's Bounty II egy elszalasztott lehetőség. Bár a játék indulásakor tapasztalt problémák közül sok mindent kijavíthatnak a későbbi javítások során, sok olyan tervezési döntés van, amin már nem lehet segíteni.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Avatar photo
Zardoz is our mystery member...

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu