Miért távozott Shawn Layden a Sony-tól? Hosszú idő után választ adott!

Közel két év kellett ahhoz, hogy Shawn Layden (aki a Sony és a PlayStation brand alatt több vezető beosztásban is dolgozott hosszú ideig) elárulja, miért is hagyta el a korábbi munkahelyét.

 

A Bloomberg megtudta, hogy Layden miért távozott a Sony-tól, holott 2019-re már hat konzol elindítása felett bábáskodott. Shawn Layden szerint ez egy fiatalabb ember aktivitása. Úgy érezte a 2019 szeptember végén bejelentett távozásakor, hogy itt lenne az idő az örökségére pontot tenni. Addigra a PlayStation 4 több killer appját is útnak eresztette: akkor már a boltokban volt a God of War és a Horizon Zero Dawn. Ezért látta jó időpontnak, hogy a csúcson fejezze be, mert így egy új generációnak volt esélye elindítani a PlayStation 5-öt.

Voltak spekulációk afelől, hogy egy hatalmi játék után szorult ki a cégből, mert akkor törekedett gyorsan felfelé, a Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatói posztjába Jim Ryan. Ám Shawn Layden nem ment részletekbe. Annyit mondott csak, hogy megvárta a megfelelő pillanatot, és jobbnak nem is láthatta a döntését. Ő most a Streamline Media Group tanácsadóinak egyike. A nemzetközi videojátékos és szórakoztató stratégiában fog segíteni nekik.

Shawn Layden és Alexander Fernandez, a Streamline vezérigazgatója egy órán keresztül beszélt a cégen belüli diverzitásról és a világszerte történő alkalmazott-felvételről. Megemlítették a mostanában gyakori metaverzum szót, de Layden megkongatta a vészharangot: szerinte a játékipar egy fenntarthatatlan úton van: minden platformon/generáción megduplázódik egy játék fejlesztési költsége. A PlayStation 4 nagyobb címeinél ez 100 millió dollár (kb. 30 milliárd forint!) is volt. Layden szerint, ha nem tudják megállítani a költségnövekedést, akkor csak a kockázatcsökkentéssel próbálkozhatnak, így a folytatások felé terelik a stúdiókat. A PlayStation 5 játékainál szerinte nem kizárt, hogy 200 millió dollár (kb. 60 milliárd forint) lesz a költség, és exponenciális növekedést jósol a későbbiekre…

A nagyobb büdzsé az éves megjelenésű sorozatokhoz (Call of Duty, Madden) vezetett, miközben a nagy, milliárd dolláros trendeket üldözik a kiadók (Candy Crush, Fortnite, Roblox), és így 3-4 játéktípus fog csak létezni változatosság nélkül, állítja Layden. Igaza is van: írtuk mi is, hogy a Sony a blockbusterekre törekszik. De a cégnél Layden úgy véli, hogy hozzájárult ahhoz, hogy meg lehessen mutatni a világnak, milyen is a remek játékmenet. Reméli, hogy a Streamline játékfejlesztést elősegítő stratégiája változatosabb játékokhoz vezethet, ami kiegyensúlyozhatja „a nagyobb címeket”.

Shawn Layden szerint a videojátékok lettek a legnagyobb szórakoztató fórmátum, leszámítva egy közösségi hatással kapcsolatos szintet, ahol még van hová fejlődni. A karrierjének utolsó, harmadik felvonásában az a célja, hogy minél több embert hozzon el a játékfejlesztésbe szerte a világról, és hogy minél többen élvezhessék a játékokat.

Sok sikert hozzá!

Forrás: Bloomberg

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu