The Tomorrow Children: a rendező az IP jogaiért küzd

A Sony kezéből baltával sem tudja Dylan Cuthbert kiszedni a The Tomorrow Children szellemi tulajdonát (IP-jét).

 

A The Tomorrow Childrent a Sony a 2014-es Gamescomon jelentette be PlayStation 4-re. A játékon a Q-Games, illetve a már nem létező Sony Interactive Entertainment Japan Studio dolgozott, és röviden úgy lehetne meghatározni „a holnap gyermekeit” mint egyfajta keveréket a Minecraft-féle közösségi építés és a Szovjetunió témájára építkező poszt-apokaliptikus disztopikus világ között. Mindezt egy saját engine-re tették egy olyan vizualitással, amit a Pixar stílusához lehetne valamelyest hasonlítani.

A játék 2016. szeptember 6-án jött ki korai hozzáférésben (The Tomorrow Children: Founder’s Pack), de a korát meghaladónak is nevezhető játék alig több mint egy évet húzott ki: a Sony 2017. július hatodikán bejelentette, hogy november elsejével leállítja a játékot, ami így elveszett terméknek is nevezhető. De a The Tomorrow Children rendezője, Dylan Cuthbert nem akarja, hogy ez a helyzet továbbra is fennmaradjon.

A japán IGN YouTube csatornáján találhatunk egy videót arról, ahol Cuthbert elmagyarázza, hogy a szerverek költségei miatt jutott végül a The Tomorrow Children a digitális temetőbe, viszont ő visszahozná az egészet, és utat keres arra, hogy szerverek nélkül miképp lehetne működésre bírni az egészet. A probléma viszont ott van, hogy az IP jogai a Sony-nál vannak. Ő vissza szeretné szerezni a jogokat, és ha ez megvalósul, ő rögtön nekilát a technikai háttér felkutatásának. Ha nem lennének szerverszükségletek, a játékosok kezébe adhatták volna a kulcsokat, hogy ők életben tartsák az egészet.

Erre viszont nem sok esélyt látunk. Ritkaság, hogy egy exkluzív IP jogait egy konzolgyártó csak úgy átadja. Jó, a Nintendo hozott már ilyen döntést, amikor a Wii U-exkluzív The Wonderful 101-ból a PlatinumGames multiplatform remasterelt kiadást csinálhasson, de például szintén a PlatinumGames elképzelése, az Xbox-exkluzív Scalebound szellemi tulajdona még mindig a Microsoftnál vannak, és valószínűleg Phil Spencerék nem csinálnak vele semmit.

Forrás: PSU

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu