A Take-Two pereskedő (és emiatt nem éppen rajongóbarát…) mentalitása tehette be itt is a kaput a GTA Underground mod esetében is.
Tegnap már beszámoltunk arról, hogy a Grand Theft Auto játékokat (is) kiadó Take-Two perre viszi a fejlesztőket, akik a Grand Theft Auto III (Re3) és a Grand Theft Auto: Vice City (ReVC) forráskódját visszafejtették, hogy ezzel tovább lehessen moddolni a két évtizede megjelent három dimenziós GTA-játékokat. Ez volt a kezdet, mert ennek hatása most kezd igazán kibontakozni: a GTA Underground is inkább megszűnik létezni, holott ez inkább tartalmilag volt egy komolyabb elgondolás.
A GTA Underground ugyanis a Rockstar 3D-s korszakát öntötte helyszínileg egy nagy, folytatólagos világba, így a Grand Theft Auto III, a Grand Theft Auto: Vice City, a Grand Theft Auto: San Andreas, a Manhunt, vagy például a Bully helyszíneit is berakta az eredetileg a GTA San Andreashoz készített modba. Az NPC-k, a járművek, a forgalom viszont saját munka volt, nem beszélve például a Manhunt Carcer városáról, amit a lineáris lopakodós játék helyszíneinek összeillesztéséből hozták létre. A köztes tereket pedig például Atlanta vagy Chicago paródiájával töltötték volna fel.
A fejlesztők a The End című videójukban azt írták, hogy a moddoló közösség felé egyre negatívabb a hangulat (itt a Take-Two hozzáállására utaltak), és egyre nagyobb és közelgő veszélyben van a mentális és anyagi jóléte a csapatnak, ezért hivatalosan is leállítják a GTA Underground fejlesztését, továbbá a letöltési lehetőségeket is megszüntették. A közelgő veszély értelemszerűen a Take-Two-ra utal újfent. Megköszönték a közösség támogatását az utóbbi években (hat év nem kevés idő), és a moddoló csapat munkáját is.
A projekt fejlesztői elhatározták, hogy egy saját játékot fognak csinálni, és ezzel kapcsolatban az UndergroundDev YouTube-csatornán keresztül fognak fejleményeket közölni. És ez a hétvégén már a második alkalom arra, hogy a Take-Two bebizonyítsa, hogy mennyire el tudja ásni magát az emberek előtt. A GTA: San Andreas Chaos mod (ahol a Twitch-integráció révén a nézők is szavazhatnak a negatív vagy pozitív hatásokra) is túlmutat az alapjátékon…
Forrás: PCGamer