Tegnap a Sony végre lerántotta a leplet a God of War Ragnarok-ről, és bár a játék bemutatója minden bizonnyal izgalmas volt, a rajongóknak még mindig rengeteg kérdésük van. Szerencsére a bemutató utáni interjúkban néhány választ is kaptunk.
Először is, egy fontos kulisszák mögötti megjegyzés: a God of War Ragnarokot nem Cory Barlog, az előző rész rendezője, hanem a Santa Monica Studio veteránja, Eric Williams rendezi. Barlog már egy ideje célozgatott arra, hogy a God of War után inkább valami újjal szeretne foglalkozni, így ez nem teljesen meglepő, de azért ez egy elég komoly változás. Szerencsére Williams megfelelőnek tűnik a rendezéshez, hiszen a God of War franchise minden egyes fő részén dolgozott.
Ami azt illeti, hogy Williams rendezőként merre tervezi vinni a sorozatot, az IGN-nek adott új interjújában elmondta, hogy a God of War 2018 által lefektetett alapokra szeretne építeni, miközben több változatosságot és teret ad a játékos szabadságának és „kifejezőerejének”. Kratos fia, Atreus is idősebb lett, és már jobban hozzá tud járulni a harchoz.
„Ahogyan [Atreus és Kratos] összekapcsolódik, egy kicsit felnőtt, így sokkal több követési lehetőség és beállítás van Kratos számára. A lényeknek aztán nyilvánvalóan szükségük van olyan eszközökre, amelyekkel szembeszállhatnak ezzel, különben elpusztítod őket” – nyilatkozta Williams. Szóval a lényeknek új képeségeik vannak, amikre gondolnod kell, hogy „Ó, lehet, hogy először Atreusszal kell megtörnöm őket, vagy ezt kell csinálnom Kratosszal.”
A harc ezúttal egy kicsit stratégiaibb lesz, hiszen a legutóbbi God of War viszonylag egyszerű csatatereit felváltja valami kicsit nehezebben navigálható…
Williams így folytatta: „Kratos felkapaszkodik a párkányra egy lánccal, majd összeütközik az ellenséggel és elindul [az új játékmenet-felvételeken], ilyesmit nem lehetett csinálni [2018-ban]. A játékmenet nagy része legutóbb egy [sík] síkon zajlott. Most már van némi vertikalitás, de nem az volt, hogy „Ó, csak azért is dobáljuk fel a falakat”. [Ez benne van], mert van egy játékmenet, ami erre orientálódik, ami már szinte ilyen „hegyek királya” típusú találkozás. Tehát megváltoztatja, hogy a játékos hogyan fejezi ki magát a csatatéren. Az ellenségek is kihasználhatják ezt. Tehát ha nem figyelsz, ők is ki fogják használni. Tehát ez megint segít abban a párbeszédben, ami a harc során zajlik.”
Williams nagy változásokat ígér a 2018-as kalandban korábban meglátogatott néhány birodalomra is, a Ragnarök korai beköszönte miatt. És nem, nem mindegyik lesz jeges – a különböző birodalmakat más-más módon érinti majd. Összességében mindenképpen úgy hangzik, hogy a God of War Ragnarok némileg iteratív folytatás lesz, de a Santa Monica Studio ezt a lehető legkreatívabb módon próbálja megvalósítani. A God of War Ragnarok valamikor 2022-ben érkezik meg PS4-re és PS5-re.
Forrás: IGN