A ray tracing a next-gen versenyjátékban egyelőre csak az ínyenc pillanatokban lesz élvezhető – de ez is egy lépcsőfok a további fejlesztések felé. A premier dátumának bejelentése ezzel együtt is az egyik legjobban várt hír volt idén.
A Gran Turismo 7-et tavaly jelentették be, mint a PlayStation egyik legnagyobb next-gen eszközét. Bár idén tavasszal megerősítették, hogy generációkon átívelő játékról van szó, PlayStation 4-es és 5-ös versenyzős cím továbbra is a Sony 2022-es kínálatának egyik nagy neve. Egy olyan, amely a PS5 funkcióinak maximális kihasználását ígéri, bár van egy, ami nem úgy működik majd, ahogy a rajongók szeretnék: kiderült, hogy a ray tracinget nem fogják használni a versenyek során.
Ezt maga Kazunori Yamauchi is megerősítette a japán médiának, a Game Watch-nak adott interjújában, amelyet a Gaming Bolton osztott meg. A sorozat készítője szerint a Gran Turismo 7 a nehézségek miatt nem fogja bevezetni a sugárkövetést a versenyek alatt, de máskor jelen lesz a játékban. Különösen a visszajátszásokban, a filmjelenetekben és a garázsban.
Ezek olyan jelenetek, ahol a stúdió azt akarta, hogy a grafika mindenek felett álljon. Érdemes megjegyezni, hogy Yamauchi megemlíti, hogy a sugárkövetés használatát „egyelőre” ezekre az elemekre korlátozták, ami azonban megnyitja az utat más jövőbeli teljesítménymódok előtt, amelyek aztán lehetővé teszik a sugárkövetés használatát. De egyelőre a szavai alapján a Gran Turismo 7 futamai a sugárkövetés használata nélkül fognak futni.
A GT 7 2022. március 4-én lesz elérhető PS5-re és PS4-re. A Polyphony Digital versenyjátékához a legtöbb játékmódban állandó online kapcsolatra lesz szükség, a japán stúdió magyarázata szerint ez arra szolgál, hogy elkerüljék a csalásokat. A játék megjelenési dátuma az egyik legnagyobb bejelentés volt az idei PlayStation Showcase-en, ennél már csak a God of War Ragnarok első gameplay trailere és a Spider-Man 2 bejelentése volt nagyobb hír.
Forrás: Game Watch