A Hyundai pótkocsis drónja egy kamion a jövőből

TECH HÍREK – A Hyundai autonóm e-Bogie koncepciója egy hidrogéncellás, nulla károsanyag-kibocsátású robot, amely átalakíthatja a szárazföldi teherszállítás módját. A kamionsofőrök kezdhetnek aggódni.

 

A Hyundai Motor Group Hydrogen Wave fórumán a héten bemutatott, hidrogénnel működő koncepciók közül talán a Trailer Drone koncepció és a rá épülő moduláris üzemanyagcellás e-Bogie koncepció a legradikálisabbak. Ezek a járművek együttesen azt az elvet képviselik, hogy a nulla kibocsátású hidrogén üzemanyagcellák és az autonóm vezetési technológia együttesen megváltoztatják a teherautózásról és a logisztikáról alkotott elképzeléseinket – és mindez rögtön azzal kezdődik, hogy a teherautó nagy részét el is hagyták.

Az e-Bogie a nevét és az inspirációt a forgóvázakról kapta, vagyis azokról a kéttengelyes segédvázakról, amelyek a vasúti kocsik két végén ülnek. Az e-Bogie, amely inkább „szállítási robot”, mint teherautó, lényegében egy autonóm elektromos alváz, amelyet hidrogén üzemanyagcella hajt. Az e-Bogie olyan lenyűgöző manőverekre képes, mint a helyben kanyarodás és az átlós „rákjárás”, köszönhetően a négy keréktől független kormányzásnak. A robusztus, alacsony profilú kialakítás lehetővé teszi, hogy egy kisebb konténert vagy más rakományt szállítson.

 

 

A dolgok akkor válnak érdekessé, amikor több e-Bogie együtt dolgozik a Cluster üzemmódban. Helyezzen egy pár e-Bogie-t egy teljes méretű félpótkocsira, egyet-egyet mindkét végére, és máris megvan az, amit a Hyundai Trailer Drone-nak nevez – egy autonóm pótkocsi (konvoj akár), amely képes önmagát vezetni a hajógyárakban, az autópályákon, de még a városközpontokban is. A két végén elhelyezett kettős, független kormányzásnak köszönhetően a Hyundai elképzelései szerint a nagyméretű pótkocsik könnyedén, de professzionális módon navigálhatók a szűk kanyarokban és a kisebb körforgalmakban.

Mechanikailag bármelyik e-Bogie lehet a Trailer Drone eleje vagy hátulja, de maga a pótkocsi ad otthont az autópályás autonóm vezetést segítő érzékelők egy részének, az első és a hátsó panelek pedig a nagy sebességű aerodinamikát segítik. Emellett a Hyundai elképzelései szerint ezek a drónok az autópályán képesek lesznek szakaszosan, szorosan egymás mellé csoportosulva közlekedni a még jobb aerodinamika és a hosszú távú hatékonyság érdekében. A Hyundai becslései szerint ezek a járművek több mint 621 mérföld (1000 km) megtételére lesznek képesek H2 feltöltésenként. Megérkezéskor az utánfutó autonóm módon képes kirakodni magát, felemelkedve a kihajtható lábakra, és hagyva, hogy az alatta lévő e-Bogik egyszerűen elhúzzanak. Akár három kisebb konténerre is szétválaszthatók, amelyek mindegyikét egy-egy független e-Bogie képes elszállítani a célállomásra.

 

 

Az e-Bogie járműplatform a szállítmányozáson és a logisztikán kívül is hasznos lehet. A Hyundai bemutatta a Rescue Drone koncepciót is, amely egyetlen üzemanyagcellás e-Bogie-t szerel fel mentőszolgálati felszereléssel. A koncepciót autonóm módon lehetne bevetni veszélyes tűzoltási vagy katasztrófaelhárítási helyzetekben, vagy távolról működtethetnék a mentőszolgálat munkatársai, akik a Rescue Drone platformon feltöltött és tárolt légi drón videóját figyelik. A Hyundai szerint a drón kerekei között még egy belső rekesznek is lenne hely, ahol további felszerelés vagy a sérültek evakuálásához szükséges hordágyak is elhelyezhetők.

Nem világos azonnal, hogy ezek a járművek mennyire állnak közel a gyártáshoz. Ezek az üzemanyagcella-alapú e-Bogie koncepciók csak egy példája a Hyundai Motor Group Vision 2040-es célkitűzésének, amely a hidrogénnek, mint a jövő megújuló üzemanyagának népszerűsítésére irányul, és amelyet a dél-koreai vállalat hazai kormánya különösen szívesen támogat. A héten a Hydrogen Wave fórum részeként a Hyundai bemutatott még egy pár hidrogénüzemű nehéz tehergépjárművet és a Vision FK koncepciót, valamint egy üzemanyagcellás plug-in hibrid sportautót is

Forrás: Cnet

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu