A Metroid Prime-sorozat (továbbá az eléggé felejthető Metroid: Other M) után a nagy N a MercurySteam segítségét igénybe véve a múltba mereng.
A japán cég weboldala nem véletlenül kezd azzal a felütéssel, hogy Samus Aran, az intergalaktikus fejvadász 19 év után első alkalommal kap 2D-s, új játékot. Nem pedig remake-et, és mi is jött ki 2002-ben? Metroid Fusion (2002, Game Boy Advance). És ha már meg is említettük ezt a játékot, ki is lehet emelni, hogy Samus története pont ezután játszódik a Metroid Dreadben…
Samus leszáll a ZDR bolygón, hogy a Galaktikus Föderációnak küldött jelek miatt nyomozásba kezdjen, csakhogy ezt a félreeső bolygót elfoglalták a veszélyes földönkívüliek, és a masinák sem éppen ránk kedvező hatással vannak ott. Persze Samus agilitásából nem vesztett, így nem nevezhető egyoldalúnak a küzdelem közte és a megszálló erők között, de azért van a bolygó felszíne alatt több veszély is, amit legyőzni nem lesz olyan egyszerű.
A robotok neve E.M.M.I. (és nem, nem a magyar minisztériumok egyikének rövidítéséről van szó). Ők korábban DNS-kinyerésre szánt kutatógépezetek voltak, akik most Samus ellen fordultak, és a Metroid Dread egyik történetszála pont arra fog kitérni, hogy vajon miért történt ez a bizonyos fellázadás a ZDR-en, de persze biztosan itt is lesz menekülős jelenet a végén egy robbanó planétával.
Nem lenne Metroidvania (igen, a kifejezés találó, lásd a sorozat nevét…) a Metroid Dread, ha az ismerős képességeket (és újakat!) ne sajátítanánk el a játékmenet során. Parkour, csúszás, ellenfelek támadására történő ellentámadás (valószínűleg a 2017-es Metroid: Samus Returnshöz hasonlóan, ugyanis az is a MercurySteam fejlesztése volt), lesznek lehetőségek dögivel, és igen, a korábban már felfedezett területekre visszatérve talán később elérhetjük a korábban lehetetlennek tűnő pontokat is. Mivel a térkép nem lesz kicsi, tuti lesz pár ilyen lokáció.
A Metroid Dread október nyolcadikán fog megjelenni, kizárólag Nintendo Switch-re. A videó alatt három japán reklámot is megnézhetünk.
Forrás: Gematsu