A Remedy Entertainment nagy eséllyel ezen az Alan Wake Remastered játékon keres egy kis pénzt, mielőtt jönne a folytatás: át lehet látni, hogy a finnek mire készülnek.
Az Alan Wake Remastered nem rendelkezik sugárkövetéssel (ray tracing), de ennél több is van a képletes motorháztető alatt. Egy új blogposztot olvashatunk az Xbox weboldalán, ami kifejti, hogy a Remedy, illetve a remasterelésekben jártas D3T hogyan hozta el Alan Wake-et az új generációra.
Xbox Series X-en felskálázott 4K felbontásban, 60 FPS-sel fut az Alan Wake Remastered, míg a kistesó Xbox Series S-en 1080p-n, másodpercenként hatvan képkockával. A jelenetek át lettek dolgozva, az arcanimációk és a lipsync (a szájmozgás a beszédhez igazítva) szintén javultak. A környezetek gazdagabbak részletességükben, a karakterek modelljei jobbak lettek (frissített bőr- és haj shaderek), de az anyagok és textúrák esetében is belenyúltak az eredetibe. Anti-aliasing, árnyak, szélszimuláció, jobb látótávolság, ezeket is megemlíti a poszt.
Az Alan Wake Remastered több mint 30 karakterrel rendelkezik, és mivel sztoriközpontú a játék, ők mind nagy szerepet kaptak, így a remasterelés során ők sem maradtak ki az arcfelvarrásból. Egy teljes csapatnyi karakterművész nézte át a referenciaanyagokat, hogy a felhasznált színészekhez még közelebb vigyék őket. Az animációs csapatok az arcok animációját, az alapvető játékmenetbeli mozgásokat egyaránt jelentősen erősítették. Az arcok új vázakat (rigeket) kaptak, a párbeszédhez teljesen új mozgásdigitalizálás (motion capture) készült, és több 600 új póz is készült, hogy nagyobb kifejezést kaphassanak a karakterek teljesítményei.
A környezet is ugyanolyan figyelmet érdemel, mint Alan Wake, ezért egy külön csapat létesült, ami a füves, fás területekre szakosodott. Az erdő egy mélyen összetett környezet, új részletességével (moha, lehullott levelek, bokrok) pedig még inkább komolyabb látványt kapott, és a szél fújásával a fák is új animációt kaptak. A csapat a programozókkal a területen is módosított. Több anyag is nagyobb összetettséget és felbontást kapott (pl. a por, a kövek, a hegyek; városias régiókban pedig az aszfalt és a beton). Egy másik csapat pedig az épületek, járművek és egyéb objektumok részletességével érte el, hogy Bright Falls megfelelően drámai is magával ragadó legyen.
Az Alan Wake Remastered október 5-én érkezik PlayStation 5-re, Xbox Seriesre, PC-re (Epic Games Store), PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Talán egy Nintendo Switch verzió is készül.
Forrás: WCCFTech