A fejlesztő tovább bővíti Aloy személyiségét és a környezetet is, új törzsekkel és társakkal. Még realisztikusabb ábrázolás, és még összetettebb történet!
A Horizon: Zero Dawn egy olyan játékkal keltette fel a közösség figyelmét, amely a dinoszaurusz-gépeket egy természetes ökoszisztémával ötvözte, ahol az emberek még törzsekben éltek. De a játék személyiségének egy részét Aloy adta, a főszereplő, aki a törzsének kitaszítottjából mindenki reménységévé vált. Egy történet, amely sok játékost izgatott, és amelyet a Guerrilla a Horizon: Forbidden Westben tovább kíván bővíteni sokkal részletesebb modellezéssel, amely még gyorsabban elmerít minket Aloy kalandjában.
Ahogy Ben McCaw, a Guerrilla narratív igazgatója a PlayStation blogon kifejtette, az új generációs konzolokban nagy lehetőségek rejlenek a sűrűbb poligonok és ezáltal a rendkívül részletes karakterek létrehozására: „így finomabb részleteket, például arcszőrzetet, kisimított kontúrokat, vagy finomabb textúra részleteket és megfelelőbb kifejezőanyagokat tudunk létrehozni, hogy csak néhányat említsünk.”
De ezzel még nincs vége, ahogy az várható volt, az új konzolok az arcanimációban is nagy ugrást tesznek lehetővé: „Megnöveltük a csontvázízületek számát is, hogy az arc deformációját és kifejezéseit új szintre emeljük, hogy még hihetőbb és magával ragadóbb karaktert alakítsunk ki”. – áll a bejegyzésben. Összességében tehát, ahogy a játék trailereiből is kitűnik, Aloy-t minden eddiginél „valódibbnak” láthatjuk majd.
Ez azonban nem csak a PS5-ön múlik, hiszen a Guerrilla szerint a Horizon: Forbidden West PS4-es verziója nem fog kompromisszumot kötni: „Valójában egyszerre fejlesztettük és teszteltük a játékot PS4-en és PS5-ön, mert nagyon fontosnak érezzük, hogy stúdióként biztosítsuk, hogy a PS4-es játékosok ugyanolyan magával ragadó élményben részesüljenek.”
Mindent egybevetve, az új konzolgeneráció nagyszerű lehetőség a Guerrilla számára, hogy továbbra is új művészeti irányokat fedezzen fel, amelyek lehetővé teszik, hogy még több realizmust vigyenek a produkciókba. Ez az első Aloy-játékkal szerzett tapasztalataiknak is köszönhető: „A Horizon: Zero Dawnból szerzett tudásunkkal tudtuk, hogy még számos kiaknázatlan erőforrásunk van, amelyekkel a karakterek realizmusát és minőségét tovább fejleszthetjük; nagyszerű, hogy ezt a tudást és tapasztalatot most a folytatásban is hasznosítani tudjuk.”
A Guerrila azonban nem csak Aloy művészi kivitelezésén fog javítani, hanem a főhősnő új kalandját is kihasználja a személyiségének elmélyítésére. Mivel a játék eseményei mindössze hat hónappal az első játék után játszódnak, Aloy különböző törzsekkel, új útitársakkal és számos nehézséggel találkozik majd, amelyek kibővítik a múltjáról eddig tudottakat.
Ahhoz, hogy mindezt élvezhessük, már csak 2022. február 18-ig kell várnunk, és rendelkeznünk kell egy PS4-gyel vagy PS5-tel. Eddig is tudtuk, hogy a Horizon: Forbidden West különleges és gyűjtői kiadásokat is tartalmaz, amelyek a saga minden rajongóját elkápráztatják majd. Ezen kívül, és némi vitát követően, a Sony megerősítette, hogy a PS4 PS5-re való frissítése ingyenes lesz a játékhoz.
Forrás: PlayStation Blog