Kína tovább szigorít: a fiatalok már nem is közvetíthetnek élő adást!

Nagyon komolyan durvul a helyzet Kínában: ilyesmire talán még sosem volt példa, hogy egy adott korosztály alatt államilag tiltják az élő adásokat.

 

A South China Morning Post arról ír, hogy a Kínai Kommunista Párt tovább szigorít a technológiai kütyük szemszögéből. Az élő adások közvetítésével kapcsolatos szolgáltatásra hivatott weboldalak mostantól nem engedélyezhetik a tizenhat éven aluliaknak a regisztrációt. Ez egy újabb lépés az elképesztő mértéket öltő szigorításban, ami az állami álláspont szerint a fiatalok fejlődésének javulását hivatott szolgálni…

Az állami tanács szerint a játékoktól a közösségi médiafelületekig korlátozásokra kell készülni, így a fiataloknak csak meghatározott idő tölthető el online (és anyagilag is szépen megvágták a limitet), és ezen felül a játékokban található tartalmak esetében többet fog tenni az értékelés és a vizsgálat érdekében, továbbá a gyermekek személyes adatainak védelmét is erősíteni szeretnék. Ezért is dolgoznak egy elektronikus azonosítórendszeren, amivel felügyelni lehet a fiatalok játékidejét…

Az utóbbi egy hónapban figyelemmel követtük, hogy milyen szigorításokkal lép fel a kínai államvezetés: például a fiataloknak ma már mindössze heti három órányi online játék engedélyezett (pénteken, szombaton, vasárnap egy-egy óra, továbbá ünnepnapokon is); aztán bejelentették, hogy az új játékok kiértékelési folyamatát lelassítják; aztán egy új weboldal is létrejött, amiben az emberek feljelenthetnek egy játékot vagy egy kiadót, ha abban nem tartják be a szabályt (a felhasználóknak a valódi nevükkel kell regisztrálni; korlátozni kell a fiatalok játékidejét és költekezését). Nos, és ne felejtsük: a Tencent arcfelismerő szoftvert tesz a mobilos játékaiba…

Ilyesmit tényleg talán sosem láthattunk. Ezek után nem lenne már az sem meglepő, ha a videojátékokat káros drognak jelölik, majd betiltják az egészet, ami mondjuk a két kínai techcég, a Tencent és a NetEase számára lenne súlyos (őket már pellengérre állították nemrég azzal a kijelentéssel, hogy nem kéne profitorientált mentalitást követniük…), és emiatt nem csoda, hogy a játékiparban a két cég sok helyen megvetette már a lábát.

Forrás: Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu