Nagyon komolyan durvul a helyzet Kínában: ilyesmire talán még sosem volt példa, hogy egy adott korosztály alatt államilag tiltják az élő adásokat.
A South China Morning Post arról ír, hogy a Kínai Kommunista Párt tovább szigorít a technológiai kütyük szemszögéből. Az élő adások közvetítésével kapcsolatos szolgáltatásra hivatott weboldalak mostantól nem engedélyezhetik a tizenhat éven aluliaknak a regisztrációt. Ez egy újabb lépés az elképesztő mértéket öltő szigorításban, ami az állami álláspont szerint a fiatalok fejlődésének javulását hivatott szolgálni…
Az állami tanács szerint a játékoktól a közösségi médiafelületekig korlátozásokra kell készülni, így a fiataloknak csak meghatározott idő tölthető el online (és anyagilag is szépen megvágták a limitet), és ezen felül a játékokban található tartalmak esetében többet fog tenni az értékelés és a vizsgálat érdekében, továbbá a gyermekek személyes adatainak védelmét is erősíteni szeretnék. Ezért is dolgoznak egy elektronikus azonosítórendszeren, amivel felügyelni lehet a fiatalok játékidejét…
Az utóbbi egy hónapban figyelemmel követtük, hogy milyen szigorításokkal lép fel a kínai államvezetés: például a fiataloknak ma már mindössze heti három órányi online játék engedélyezett (pénteken, szombaton, vasárnap egy-egy óra, továbbá ünnepnapokon is); aztán bejelentették, hogy az új játékok kiértékelési folyamatát lelassítják; aztán egy új weboldal is létrejött, amiben az emberek feljelenthetnek egy játékot vagy egy kiadót, ha abban nem tartják be a szabályt (a felhasználóknak a valódi nevükkel kell regisztrálni; korlátozni kell a fiatalok játékidejét és költekezését). Nos, és ne felejtsük: a Tencent arcfelismerő szoftvert tesz a mobilos játékaiba…
Ilyesmit tényleg talán sosem láthattunk. Ezek után nem lenne már az sem meglepő, ha a videojátékokat káros drognak jelölik, majd betiltják az egészet, ami mondjuk a két kínai techcég, a Tencent és a NetEase számára lenne súlyos (őket már pellengérre állították nemrég azzal a kijelentéssel, hogy nem kéne profitorientált mentalitást követniük…), és emiatt nem csoda, hogy a játékiparban a két cég sok helyen megvetette már a lábát.
Forrás: Gamesindustry