Ez nem lesz könnyű: a japán kiadó, a Capcom azt tűzte ki célul, hogy a PlayStation, Xbox és a Nintendo Switch ellen a PC legyen a fő platformjuk.
A japán Nikkei tudósított arról, hogy a Capcom egyik vezetője szerint a PC lesz nekik a fő platformjuk. Ezt azt jelenti, hogy 2022-re, esetleg 2023-ra a cég értékesítéseinek ötven százalékát PC-n szeretné felmutatni. Tsujimoto Haruhiro, a Capcom operatív igazgatója ezt a kijelentést a Tokyo Game Show miatt ejtette meg a Nikkeinek.
Az eddig Nintendo Switch-exkluzív Monster Hunter Rise-ról a Capcom elárulta, hogy érkezik a PC port, és ez januárban már el is jut a Steamre. Itt is azért jelentős időkülönbség adódik a konzolos és PC-s változatok megjelenése között (2018-ban a Monster Hunter Worldnek nyolc hónap kellett), miközben például a Resident Evil: Village, vagy a Devil May Cry V egyszerre jött ki konzolon és PC-n. (Még a nyolc hónap is jobb, mint az a több év, amit a Sony kivár egy PlayStation és egy PC verzió között…)
Egyetlen szóval is ki tudjuk mondani, hogy miért törekednek erre: Denuvo. A régebbi gépek számára nagyobb megterhelést okozó, „hazatelefonáló” DRM ugyanis ritkán kap tört (pontosabbna deaktivált) scene (kalóz) megjelenést a játékai esetében, így általában csak akkor jelenik meg egy tört verzió a Capcom ezen termékeiből, ha abból kiveszik a Denuvót (és végre a Codemasters is rájött arra, hogy a régebbi játékaiból kivegye: az F1 2020-ból kirúgta a DRM-et; talán a 19-16 négyesből is eltávolítja…).
Ha egy játékukból nem készül rövid időn belül kalóz verzió, sokan inkább a vásárlás (és az „ajándék” DRM…) mellett döntenek, de a Resident Evil: Village esetében a Denuvóra rakott saját DRM-nek köszönhetően a játék teljesítménye jóval gyengébb volt az elvártnál (erről írtunk is: egy kalóz változat bár eleinte hiányos animációkkal is, de jobban futott, amire a Capcom kijavította a hibát…). És esélyes, hogy pont emiatt akar a Capcom átnyergelni a PC-re.
Forrás: PCGamer