Hamarosan fizethetnek a Twitch-nézők a közvetítők hirdetéséért

Ezzel az Amazon azt fogja elérni, hogy a nem éppen népszerű Twitch közvetítőket megtolják a nagyobb pénztárcával rendelkező rajongók, és az erősebb kutya … elve fog bekövetkezni.

 

A Twitch a Patch Notes fejlesztői élő adás során jelentett be egy új funkciót, aminek Boost lesz a neve. Ezzel lényegében a nézők fizethetnek a kedvenceik hirdetéséért, és az épp közvetítő személy felbukkanhat a Twitch ajánlott csatornái (Recommended Channels) szekciójában. A Boost először csak néhány felhasználónak érhető el, és a példa szerint háromezer impressziót (megtekintést) lehet 2,97 dollárért (kb. 900 forintért) vásárolni.

Ez pedig miben tér el az angolul viewbottingként nevezett megoldástól? Ott valaki fizet X pénzt, hogy Y megtekintés legyen a Twitch élő adásán, és ezzel akár az ajánlott csatornák közé is bejuthat; itt pedig közvetlenül az Amazonnak fizetünk, hogy esélyünk legyen több néző megszólítására. Jó, itt nem valami szürke, nem teljesen legális cég kapja a pénzt, de az eredmény nem nagyon tér el, és tényleg, akinek van pénze, az átugorhatja a természetes növekedés fázisait.

De ez tovább emelheti a már most is eléggé nézett csatornák nézettségét, mert a népszerű közvetítők nézői is használhatják a Boostot, és mivel a populárisnak is nevezhető streamerek nézői között nagyobb eséllyel van tehetősebb is, ők nagyobb valószínűséggel alkalmazhatják ugyanezt a megoldást, amivel az élen tarthatják kedvenceiket. Szóval, ha van monopolhelyzet, ezzel megmaradhat.

A Boost koncepciója tavaly már felbukkant a Twitch-en. Igaz, 2020-ban még nem pénzes megoldást használt, hanem csatornapontos módszert alkalmazott (röviden: ha nézünk egy adást egy olyan személytől, aki legalább affiliate státuszban van minimum 50 követővel és 3 átlagnézővel, kapjuk a pontot érte, amit be lehet váltani a közvetítő által meghatározott dolgokra…). Csakhogy most már pénzért megy a megoldás, ami nem a legjobb.

Az Amazonnak ennyire kellene a pénz? A Twitch nézettségi adatai nem nagyon zuhannak. Elvileg nincsen baj a cég körül, sőt.

Forrás: VG247

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu