Gyenge lábakon áll a Far Cry 6 PC portja!

Maga a Far Cry 6 játék is egy elfáradt formulán (Far Cry 3, immáron hetedszer…) alapul, de a technológiai háttérrel is vannak problémák.

 

A DSOGaming technikai elemzésnek vetette alá a Ubisoft új játékát, és az eredmény finoman szólva is elkeserítő: a Far Cry 6 nem képes a felsőkategóriás Nvidia videókártyákon betölteni a nagy felbontású textúrapakkot, miközben a processzor egy magos/szálas teljesítménye sem jó. A textúracsomag 35 gigabájt. Ahhoz, hogy ez megfelelően működjön a Far Cry 6-ban, olyan videókártyát ajánl a francia kiadó, amin legalább 11-12 GB VRAM van.

De még a továbbra is jó teljesítményre képes GeForce RTX 2080 Ti sem tudta megfelelően betölteni a textúrákat. Az RTX 3080 sem, habár ennek vannak memóratömörítő technikái a kapacitás és a sávszélesség megőrzésére, a 10 GB VRAM miatt ez is elhasalt. RTX 3060, RTX 3080 Ti, RTX 3090… ezeken futhat el talán megfelelően a magasabb minőségű textúrákkal megkínált Far Cry 6. Ez bizony nem sok. Úgyhogy amíg a fejlesztők nem optimalizálják a VRAM-igényt (ami irreálisan magas, ne is tagadjuk!), nem biztos, hogy jó ötlet letölteni a textúrapakkot…

Aztán itt van ez a lenti kép is, ahol láthatjuk, hogy hány magos/hány threades (szálas) processzorokon, egy GeForce RTX 3080-szel megkínálva 720p-n, ultra beállításokon miképp fut a Far Cry 6. Látszik, hogy a több elterülő teljesítményt a játék egyszerűen nem képes kiaknázni, és bár a jobb IPC-kkel bíró CPU-kat preferálja a Ubisoft terméke, jelenleg több szálat kikapcsolva jobb teljesítményt mutat fel a játék (és akár 10 FPS-sel jobban is fut így, ami ismét csak kérdéseket vet fel…). Magyarul: a játék (még a DirectX 12 ellenére is…) túlzottan egy fő CPU magra/szálra hagyatkozik. Szóval, és ne felejtsük, hogy a játékban Denuvo is van, úgyhogy a régebbi konfigok még jobban megszenvedik.

Úgyhogy a Ubisoftnak erősen el kellene gondolkodnia azon, hogy a Far Cry esetében a jövőben teljesen új alapokra helyez mindent. Igen, a játékmenetet is. A Dunia Engine elfáradt. 13 év után ideje valami újnak.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu