Maga a Far Cry 6 játék is egy elfáradt formulán (Far Cry 3, immáron hetedszer…) alapul, de a technológiai háttérrel is vannak problémák.
A DSOGaming technikai elemzésnek vetette alá a Ubisoft új játékát, és az eredmény finoman szólva is elkeserítő: a Far Cry 6 nem képes a felsőkategóriás Nvidia videókártyákon betölteni a nagy felbontású textúrapakkot, miközben a processzor egy magos/szálas teljesítménye sem jó. A textúracsomag 35 gigabájt. Ahhoz, hogy ez megfelelően működjön a Far Cry 6-ban, olyan videókártyát ajánl a francia kiadó, amin legalább 11-12 GB VRAM van.
De még a továbbra is jó teljesítményre képes GeForce RTX 2080 Ti sem tudta megfelelően betölteni a textúrákat. Az RTX 3080 sem, habár ennek vannak memóratömörítő technikái a kapacitás és a sávszélesség megőrzésére, a 10 GB VRAM miatt ez is elhasalt. RTX 3060, RTX 3080 Ti, RTX 3090… ezeken futhat el talán megfelelően a magasabb minőségű textúrákkal megkínált Far Cry 6. Ez bizony nem sok. Úgyhogy amíg a fejlesztők nem optimalizálják a VRAM-igényt (ami irreálisan magas, ne is tagadjuk!), nem biztos, hogy jó ötlet letölteni a textúrapakkot…
Aztán itt van ez a lenti kép is, ahol láthatjuk, hogy hány magos/hány threades (szálas) processzorokon, egy GeForce RTX 3080-szel megkínálva 720p-n, ultra beállításokon miképp fut a Far Cry 6. Látszik, hogy a több elterülő teljesítményt a játék egyszerűen nem képes kiaknázni, és bár a jobb IPC-kkel bíró CPU-kat preferálja a Ubisoft terméke, jelenleg több szálat kikapcsolva jobb teljesítményt mutat fel a játék (és akár 10 FPS-sel jobban is fut így, ami ismét csak kérdéseket vet fel…). Magyarul: a játék (még a DirectX 12 ellenére is…) túlzottan egy fő CPU magra/szálra hagyatkozik. Szóval, és ne felejtsük, hogy a játékban Denuvo is van, úgyhogy a régebbi konfigok még jobban megszenvedik.
Úgyhogy a Ubisoftnak erősen el kellene gondolkodnia azon, hogy a Far Cry esetében a jövőben teljesen új alapokra helyez mindent. Igen, a játékmenetet is. A Dunia Engine elfáradt. 13 év után ideje valami újnak.
Forrás: WCCFTech