Jönnek az elektromos oldtimerek

TECH HÍREK – Oswald egy oldtimer autó, egy fekete 1953-as Morris Minor. De olyan csendes, mint egy egér, miután fosszilis üzemanyagot ivó szívét egy újrahasznosított elektromos motorra cserélték. Az új megoldás egyre inkább megváltoztatja az elektromos járművek (EV-k) elegáns és futurisztikus képét.

 

Oswald tulajdonosa egy Matthew Quitter nevű férfi, aki azzal a küldetéssel, hogy segítsen megmenteni a régi benzinfaló autókat a roncstól, akkumulátoros meghajtásra alakította át, és még 2017-ben megalapította a London Electric Cars nevű céget. A Vauxhallban, egy vasúti boltív alatti garázsban működő cég a klasszikus autókban lévő belső égésű motorokat elektromos motorokra és akkumulátorokra cseréli, amelyeket egyébként leselejteznének.

Ezek az alkatrészek jellemzően olyan összetört EV-kből származnak, például Teslákból és Nissan Leafekből, amelyeket a biztosítók már leírtak, de motorjaik és akkumulátoraik nem sérültek meg. „Mi vagyunk a végső újrahasznosítás” – mondja Quitter úr. A cég jelenleg körülbelül 20 000 fontot számol fel átalakításonként, mindennek mondható, csak olcsónak nem. A cég azonban azt mondja, hogy célja, hogy ezt a költséget 5000 fontra csökkentse, hogy minél több ember számára megfizethetővé tegye.

 

 

Míg az Egyesült Királyság kormánya jelenleg 2500 font támogatást nyújt egy új elektromos autó vásárlásának költségeihez, Quitter úr szerint meg kellene fontolniuk az átalakítások támogatásának bevezetését is. „Katasztrófa, hogy több millió régi [benzines és dízel] autó van az útjainkon, és a kormányok EV-kedvezményei a selejtezésre ösztönöznek” – montja. „A kormánynak megfizethető átalakításokat kell kínálnia az olcsó régi autókra, hogy felhasználhassa a leselejtezett EV-akkumulátorokat – amelyek nyersanyagainak ára még mindig az egekbe szökik” – tette hozzá.

Steve Drummond, aki egy másik céget vezet, amely régi autókat alakít át elektromos meghajtásra – az oxfordi Electrogenic-et -, egyetért ezzel. „Az ösztönzők új EV-k vásárlására szólnak, de ezzel egy egész autót dobnánk ki, amikor elég lenne csak a motort kicserélni” – mondja.

A közlekedési minisztérium szóvivője szerint a minisztérium vizsgálja a kérdést: „A járművek akkumulátorral való utólagos felszerelése egy feltörekvő piac, és a zöld utazással foglalkozó kutatókkal együttműködve dolgozunk”. Addig is, az elektromos meghajtásúvá átalakított klasszikus autókhoz némi pénzügyi ösztönzés jár. Mint minden klasszikus autó (az Egyesült Királyságban jelenleg az 1981. január 8. előtt gyártott autók minősülnek annak), ezek is mentesülnek a gépjárműadó alól, ha nem kereskedelmi célokra használják őket.

 

oldtimer2_thegeek

 

Ráadásul a klasszikus autók biztosítása általában olcsó, legalábbis ha a jármű nem tesz meg sok kilométert. Ha azonban elektromos meghajtásra alakítja át a járművét, erről tájékoztatnia kell a biztosítót, amelynek következtében annak emelkedhet a díja. Az biztos, hogy egy régi autó elektromos üzemre való átalakítása kevesebb szén-dioxidot (CO2) termel, mint egy új elektromos autó elkészítése.

Az Egyesült Királyság kormány által finanszírozott Zemo Partnership (korábbi nevén UK’s Low Carbon Vehicle Partnership) szerint egy új, tisztán elektromos meghajtású autó jellemzően 18 tonna CO2-t termel élete során, amelynek 46%-a a gyártás során keletkezik. Ehhez képest egy hagyományos benzinüzemű jármű esetében ez 24 tonna.

Forrás: BBC News

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu