The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition: újrakiadás, régi modok nélkül

A The Elder Scrolls V: Skyrim tizedik évfordulóját ünneplő újrakiadás esetében nem minden mod fog úgy működni, amit már megszokhattunk a Special Edition néven futó előző újrakiadásban…

 

A Skyrim Script Extendert fejlesztő Extrwi a Redditen közölte, hogy a PC-n ingyenes frissítésként érkező The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition sok mod támogatását a kukába vágja, ugyanis a 2015-ös Visual Studio compiler helyett (ezt használja a Skyrim Special Edition) a 2019-est használja a Bethesda. A poszt szerint a Skyrim Special Edition natív kódmódosító közössége lassan négy éves lett, és aközben sok plugin hordozhatóvá vált, hogy a játék több verziója között mozgatható lehessen. A legtöbb plugin a meh321 nevéhez kötődő Address Library-t alkalmazza, míg más pluginek az „aláírást hamisítják” azzal, hogy egy meghatározott mintához hasonló funkciókat talál.

A Skyrim Script Extender egy offline eszközt használ, ami jó ideje lett létrehozva, és ez a pozíciótól független kódhashelésre alapul, ám a Skyrim Anniversary Edition megérkezésével az összes ilyen megoldás működésképtelenné válik, és ismét nulláról kell a bizonyos címeket megkeresni, és ugye ezt a Bethesda compilerfrissítése miatt kell majd megejteni a modok fejlesztőinek, akiknek ismét meg kell keresni a funkciókat és hookokat kell írniuk, hogy a modok ismét használhatóak lehessenek.

Legalább a karaktertípusok esetében nagyobb változásra nem lesz esély, és a modder szerint a lehetséges indoklás a változás mögött a Windows Store-os achievementekhez szánt Xbox Live kódban rejlik, és azok csak 2017 utántól vannak életben. Pár másik játék ezt úgy oldotta meg, hogy az Xbox Live-val kapcsolatot teremtő kódot egy másodlagos DLL-be tette, és a játék ezt dinamikusan betölti… ám a Bethesda nem ehhez a módszerhez folyamodott.

Extrwi szerint majdnem mindegyik natív plugin minimális munkát igényelni fog, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Editionben is működjenek. Ő bár el tudna tölteni pár éjszakát, hogy működő állapotúra pofozza a Skyrim Script Extendert, a többiek iránt viszont aggódik, mert a pluginek rendszere olyan régóta itt van, hogy sokan már mással foglalkoznak, a programkódot pedig nem tartották karban. Ez pedig realisztikusan azt jelenti, hogy a natív programkód módosításával foglalkozó közösség a játék új újrakiadása után egy kis ideig nem lesz aktív. Addig ne a Steamből indítsuk a játékot, hanem a modkezelőből vagy a Skyrim Script Extenderből.

Ez azért is vicces, mert Phil Spencer, az Xbox-vezér korábban nyíltan kimondta, hogy szeretné, ha a 90-es években is erősen aktív játékmodder közösség kialakulhatna a Microsoft játékai körül…

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu