A The Elder Scrolls V: Skyrim tizedik évfordulóját ünneplő újrakiadás esetében nem minden mod fog úgy működni, amit már megszokhattunk a Special Edition néven futó előző újrakiadásban…
A Skyrim Script Extendert fejlesztő Extrwi a Redditen közölte, hogy a PC-n ingyenes frissítésként érkező The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition sok mod támogatását a kukába vágja, ugyanis a 2015-ös Visual Studio compiler helyett (ezt használja a Skyrim Special Edition) a 2019-est használja a Bethesda. A poszt szerint a Skyrim Special Edition natív kódmódosító közössége lassan négy éves lett, és aközben sok plugin hordozhatóvá vált, hogy a játék több verziója között mozgatható lehessen. A legtöbb plugin a meh321 nevéhez kötődő Address Library-t alkalmazza, míg más pluginek az „aláírást hamisítják” azzal, hogy egy meghatározott mintához hasonló funkciókat talál.
A Skyrim Script Extender egy offline eszközt használ, ami jó ideje lett létrehozva, és ez a pozíciótól független kódhashelésre alapul, ám a Skyrim Anniversary Edition megérkezésével az összes ilyen megoldás működésképtelenné válik, és ismét nulláról kell a bizonyos címeket megkeresni, és ugye ezt a Bethesda compilerfrissítése miatt kell majd megejteni a modok fejlesztőinek, akiknek ismét meg kell keresni a funkciókat és hookokat kell írniuk, hogy a modok ismét használhatóak lehessenek.
Legalább a karaktertípusok esetében nagyobb változásra nem lesz esély, és a modder szerint a lehetséges indoklás a változás mögött a Windows Store-os achievementekhez szánt Xbox Live kódban rejlik, és azok csak 2017 utántól vannak életben. Pár másik játék ezt úgy oldotta meg, hogy az Xbox Live-val kapcsolatot teremtő kódot egy másodlagos DLL-be tette, és a játék ezt dinamikusan betölti… ám a Bethesda nem ehhez a módszerhez folyamodott.
Extrwi szerint majdnem mindegyik natív plugin minimális munkát igényelni fog, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Editionben is működjenek. Ő bár el tudna tölteni pár éjszakát, hogy működő állapotúra pofozza a Skyrim Script Extendert, a többiek iránt viszont aggódik, mert a pluginek rendszere olyan régóta itt van, hogy sokan már mással foglalkoznak, a programkódot pedig nem tartották karban. Ez pedig realisztikusan azt jelenti, hogy a natív programkód módosításával foglalkozó közösség a játék új újrakiadása után egy kis ideig nem lesz aktív. Addig ne a Steamből indítsuk a játékot, hanem a modkezelőből vagy a Skyrim Script Extenderből.
Ez azért is vicces, mert Phil Spencer, az Xbox-vezér korábban nyíltan kimondta, hogy szeretné, ha a 90-es években is erősen aktív játékmodder közösség kialakulhatna a Microsoft játékai körül…
Forrás: WCCFTech