Állandó szerver-összeomlások rontották a Diablo 2 játékélményét és most megtudtuk, mi volt ennek az oka.
A Diablo 2: Resurrected a franchise minden rajongója által megálmodott játék , különösen azok a játékosok, akik jó néhány órát fektettek a második részbe. Azonban, és bár a közelmúltban indult, és jó kritikákat kapott a közösségtől, a Blizzard legújabb címe mégis rendszeres szerverösszeomlásoktól szenved. Jelenleg a fejlesztők próbálják megoldani a helyzetet, és már felismerték, hogy a problémák egy része a kódból származik, amely ugyanaz, mint az eredeti Diablo 2.
A kissé negatív online élmény és ezért a sok, a szerverösszeomlások miatti panaszok okán a Blizzard kiadott egy nyilatkozatot a Diablo 2: Resurrected fórumokon. A cég elmagyarázta, hogy túlterhelte a szervereket a játék megjelenése óta a játék felhasználói forgalma, ami különböző problémákat generált, amelyekkel jelenleg is foglalkoznak.
A Blizzardnak azonban már sikerült megtalálnia a probléma egyik okát, amely a játék kódjából fakad. Ugyanis, ahogy a posztjukban kifejtik, „hogy hűek maradjunk az eredeti címhez, sok régi kódot megtartottunk. Azonban egy régi szolgáltatásnak nehézséget okoz, hogy felzárkózzon a modern játékosok viselkedéséhez”.
Persze a Blizzard már korábban is kifejtette, hogy a Diablo 2: Resurrected fejlesztése legalább olyan nehéz volt, mint egy új rész elkészítése, hiszen kénytelen volt figyelembe venni a legújabb trendeket a felhasználók részéről. Ennek jegyében, és hogy egy kicsit enyhítsék a szerverösszeomlások körüli dilemmát, a stúdió elkezdte megakadályozni a karakterek létrehozását egy bizonyos játékszám elérésétől. A játékosok inputjának kiegyensúlyozása érdekében sorbanállásos rendszert vezetett be.
A fejlesztő tehát bár sokat dolgozott a Diablo 2 remasterelésén, frissítette az eredeti kód egy részét – ami némi nosztalgikus érzést okozott – ugyanakkor a szerverekkel kapcsolatos problémákat is generált.
Forrás: Blizzard