TECH HÍREK – A Facebooknál Mark Zuckerbergék új nevet adhatnak a cégnek, amit akár október végére már mi is megtudhatunk…
A The Verge arról számolt be a témát ismerő forrására hivatkozva, hogy a Facebook egy átkeresztelésre készül, hogy Tim Sweeney (Epic Games, Fortnite…) példáját követve egy metaverzum felépítését kimutathassa az új nevével is. Mivel október 28-án tartják meg az idei Connect konferenciájukat, akár itt is megtörténhet az új név közlése, viszont a site szerint ez korábban is bekövetkezhet. A Facebook weboldala és appja nem változtatna nevet, így a Google 2015-ös példáját követhetik (ott ugyanis az anyacég neve változott Alphabetre, de érdemi változás nem történt számunkra…).
Az utóbbi hónapokban már elkezdődött egy változás abban, hogy a Facebook mire is koncentrál, és hogy miképp szeretné, ha mi őket látnánk. Egy júliusi The Verge interjúban Mark Zuckerberg kimondta már, hogy váltani fognak: eddig főleg egy közösségi médiás cégként tekintettünk a Facebookra, de szerinte a jövőben egy metaverzumos cégként nézünk rájuk. Már évek óta dolgozik a cég a kiterjesztett valósággal (AR, augmented reality), és Zuckerberg megerősítette ezen célkitűzéseit, amikor 2014-ben az Oculust felvásárolta.
Akkortájt azt mondta a Facebook vezetője, hogy napjaink platformja a mobil, és ők már a holnap platformjára is készülnek. Az Oculusnak megvan a lehetősége arra, hogy a lehető legközösségibb platformot meg tudja teremteni, és így meg tudja változtatni, hogy miként dolgozunk, játszunk, és kommunikálunk. (Azóta persze kötelező az Oculus-headsetek teljeskörű használatához egy Facebook-regisztráció…) Azóta eltelt jó hét év, és túl vagyunk egy órákon át tartó leálláson is, ahol a túlzott központosítás miatt magával rántotta a Messengert, az Instagramot, sőt, az Oculus készülékeit is…
Lehet, hogy a névváltás azért is történik, mert nemrég a Wall Street Journal közölte a Facebook Files nevű oknyomozó cikksorozatát, ahol bemutatta, hogy a Facebook és annak termékei miképp hatnak negatívan a felhasználókra, vagy miképp hanyagolják el, ha az alkalmazottak jelentik, amikor is a site a drogkartellekkel és a faji erőszakkal kapcsolatos tartalmakban segít… és a Facebook korábbi termékmenedzsere az amerikai szenátus előtt is beszélt a témáról.
A Facebook Newsroom Twitter-fiókja pedig arról ír, hogy jelenleg több mint harminc újságíró végzi a befejező munkálatokat egy olyan cikksorozaton, ami több ezer oldalnyi kiszivárgott dokumentumból valósult meg, de szerintük ez a kiszemelt részlet a több milliónyi FB-dokumentumból nem tud fair eredményt felfesteni a céggel kapcsolatban…
Forrás: Gamesindustry