Sam Lake a Remedy-től nagyon büszke az eredeti Alan Wake-re; a remaster fejlesztése „eléggé ijesztő feladat” volt [VIDEO]

A Remedy kreatív igazgatója, Sam Lake büszke az eredeti Alan Wake-ben végzett munkára, és miután a remaster fejlesztéséhez újra elővehette a játékot, most még jobban tudja értékelni, mint valaha.

 

 

A 2010-ben megjelent eredeti akció-kalandjáték fejlesztője a GameSpotnak úgy nyilatkozott a visszatérésről, hogy az lehetővé tette, hogy friss szemmel nézze az egész képet, és ez egy nagyon kellemes élmény volt számára.

„Az idő vicces dolog. Egy projekt végén, miután annyira koncentráltál az elkészítésre, és megpróbáltál mindent belecsempészni, gyakran csak a problémákat látod, vagy hiányolod azokat a dolgokat, amelyek nem kerültek bele…”

„Amikor visszatérsz egy régebbi munkához, szerencsére mindez elhalványul, és friss szemmel nézheted, értékelheted az egészet, nem ragadsz le a részleteknél. Szóval, ez mind pozitív. Nagyon büszkék vagyunk az Alan Wake-re. Igazán boldoggá tesz. Jó néhány ott bemutatott elem még mindig a Remedy játékformulájának része, amit például a Controlban tovább finomítottunk.”

A Remedy a Controllal az Alan Wake univerzumát is kibővítette, ami szintén lehetőséget adott Lake-nek, hogy más szemszögből, új nézőpontból tekinthessen az eredeti játékra.

   „Visszatérni, hogy kicsit több Alan Wake-et csempésszek a Controlba nagyon könnyű és természetes érzés volt, mintha egy régi barátommal találkoznék. Mégis, rá kellett döbbennem, hogy íróként fejlődtem, és a karakterről alkotott bizonyos gondolataim, a témával kapcsolatos nézőpontom is megváltozott…”

„Ez persze szintén természetes, de a mostani lehetőség nélkül talán nem jöttem volna rá ilyen konkrétan. Hálásnak éreztem magam ezért a helyzetért. Abszolút felvillanyoz, hogy egy új közönségnek, akik a Controlon keresztül ismerkedtek meg az Alan Wake-kel, képesek vagyunk prezentálni az eredeti játékot ebben a felújított formában, hogy ők is átélhessék az élményt – és persze a régi rajongóknak is, akik fáradhatatlanul kérték a remake-et.” – nyilatkozta Lake.

A Remedy a D3t-vel közösen fejlesztette az Alan Wake Remasteredet, és az egyik fő cél az volt, hogy megőrizzék a játék egyedi hangulatát, és a ma elérhető új technológiával továbbfejlesszék azt. Sajnálatos módon a remaster nem képes kihasználni a legfrissebb generációs konzolok erejét, és az eggyel korábbi generációba tartozó konzolokra való portolás is nehéz feladatot jelentett a fejlesztőknek Thomas Puha közösségi igazgató szerint.

Ennek ellenére a csapatnak sikerült beépítenie néhány current-gen funkciót, például a PlayStation 5 DualSense támogatását, ami segíthet, hogy a játék még magával ragadóbb legyen az újabb konzolgenerációk rajongói számára is.

Az Alan Wake Remastered már elérhető PC-re, PlayStation 5-re , PlayStation 4-re, Xbox Series X-re, Xbox Series S-re és Xbox One-ra.

Forrás: GameSpot

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu