A Square Enix és a Crystal Dynamics meghátrált, miután a Marvel’s Avengers játékosok felháborodottan tapasztalták, hogy a kiadó és a fejlesztő en bloc felrúgta a megjelenés előtti marketingjében tett ígéretét…
Korábban mi is írtunk arról, amikor is október elején szépen, csendben újabb mikrotranzakciókkal bővült a Marvel’s Avengers. Azért újabb, mert kozmetikai formában már ott voltak a játék megjelenése óta, viszont a játékmenetre hatással levő, és ebből adódóan akár pay-to-winként is meghatározható mikrotranzakciók (amivel XP-t és erőforrásokat lehet gyorsabban gyűjteni…) voltak azok, amiről nagyban ment már a játék bejelentésekor is, hogy nem kell félni, nem lesz ilyesmi az élő szolgáltatásos (live service) modellű termékben.
A játékosok (tesszük hozzá, jogosan) felháborodtak, és most itt is van a Twitteren a bejelentés. Ebben a Square Enix és a Crystal Dynamics bocsánatot kér, hogy nem reagált hamarabb arra, hogy a Marketplace-be feltett, fizetős „fogyasztható tárgyak” esetében panaszok és aggodalmak merültek fel. Azért tették be ezeket a Marvel’s Avengersbe, hogy a fejlődő játékostábornak egy ilyen lehetősége is legyen, és ők nem átták ezt egy pay-to-win megoldásként, mert a játékosok erejére közvetlenül nem hatnak (aha… akkor a szintlépést elősegítő XP boost micsoda?).
A játékosok visszajelzéseire alapozva a Hero’s Catalyst és a Fragment Extractor (a két, valódi pénzt igénylő boost) fizetős változata ki lett szedve a játékból; akinek még van ilyen, használhatja, és továbbra is megszerezhető jutalom lesz. A kiadó és a fejlesztő reméli, hogy ez lesz az első lépés a beléjük vetett bizalom újraépítésében. A cél továbbra is a lehető legjobb játék megvalósítása, majd megköszönték, hogy a közösség részei vagyunk.
Akkor itt is a legvégén tesszük fel a húsba vágó kérdést: mégis miért kellett egy hónap ahhoz, hogy kivegyék a mikrotranzakciókat? Csak nem terepfelmérés volt, hogy lássák, mekkora is a kereslet irántuk? És milyen bizalom, főleg a PlayStation-játékosok esetében? Ők már több mint egy éve várnak Spider-Man megjelenésére; a PS-exkluzív Pókembert a játék rajtja előtt már bejelentették, és még mindig sehol sincs.
Forrás: WCCFTech