Valószínű, hogy a későbbiekben gépi tanulású felskálázási technológiát vethet be a Sony a közel egy éve elstartolt konzolján, a PlayStation 5-ön. továbbá a már bejelentett, de még fejlesztés alatt álló VR-headsetén is.
A szabadalmat áprilisban egyezték be, majd október végén publikálták. Már a cím is gyanús: „Számítógéppel megvalósított módszer egy kép kitöltésére”, és a védjegy szerint a gépi tanulás bármilyen képen képes lesz „maszkokat” teremteni, hogy egyes szekciókat fel-, másokat pedig elfedjen, mert így módosíthatja a szükséges elemeket, illetve a hiányos, vagy korrupt adatok által „lyukas” területeken képes a folyamatokkal kitölteni a kérdéses szegmenseket. A gépi tanulás révén a hardver kevésbé lenne terhelve, és így nagyobb felbontás (mondjuk 8K) is elérhető lenne anélkül, hogy a folyamatokhoz szükséges időre vagy erőforrásra szükség lenne.
A szabadalom során többször is megnevezik a virtuális valóságot, például amiatt is, hogy jóval nagyobb számítási teljesítmény kell egy headsetnek egy megfelelő minőségű látványért mint egy számítógépes monitornak, ugyanis a VR-headseteknek két külön kijelzőt kell élesítenie, közel a felhasználó szemeihez, és ezeket nagyobb frame rate-eken kell futtatni, aminek jóvoltából terhelésből nincsen hiány.
A gépi tanulású folyamat pedig kevesebb számítási teljesítményt igényelne, és eközben nem áldozná fel a képminőséget, így a felhasználói kényelem és az immerzió megmaradhatna. Ez az előző generációs (2016-os) PlayStation VR, továbbá a 2D-s PlayStation 5-játékokban valós időben fel tudná skálázni a felbontást teljesítményromlás nélkül. Ez hasonló az Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) technológiájához, amit a cég modern videókártyáiban megtalálhatunk…
A GamesRadar kiemelte, hogy Andy Bigostól származik a szabadalom, aki a Sony vezető főmérnöke, és a LinkedInjén olvashatjuk, hogy a PlayStation 5 valós időben történő gépi tanulás és neurális renderelés grafikai alkalmazásán dolgozik. Ebből adódóan ki lehet nyugodtan mondani: ez a technológia a PlayStation 5-höz, továbbá a hivatalos névvel még nem rendelkező PlayStation VR 2-höz készül.
Mindez még nem hivatalos… de többnyire mégis az. Vajon a Sony fel fogja-e használni ezt? Nagy eséllyel igen.
Forrás: PSL