Az Irdeto birtokában levő Denuvo technológia által védett játékok közül néhány a hétvége során nem volt futtatható…
Itt nem arra gondolunk, hogy az Intel új, 12. generációs Alder Lake processzorán több játék nem fut Windows 11-en és Windows 10-en (erről korábban írtunk már), hanem most egy másik baki is felütötte a fejét. Mivel a Denuvo DRM-hez internetkapcsolat szükséges, értelemszerűen „haza kell telefonálnia” a technológiának, így a „másik oldalon” szerverek kellenek. Ha azt nem éri el a másolásvédelmi rendszer, a játék nem fog működni, hiába költöttünk rá pénzt, így konkrétan a termékünk nem indítható el, ami felettébb idegesítő tud lenni (pláne akkor, ha több éve megjelent játékok esetében jön a hazatelefonálósdi, ami már a kiadók felelősségét is firtatja, mert ők inkább kidobnak licencdíjakat az ablakon ahelyett, hogy eltávolítanák a védelmet, ami jobb, vagy legalábbis stabilabbnak érzékelhető teljesítményt eredményezne).
A lenti a kép a ResetEráról származik, és bizony sok játékot nem tudtak a játékosok a hétvégén elindítani, így például a Wolfenstein Youngblood, a Planet Zoo, a Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2, a Mortal Kombat 11, vagy a Total War Warhammer sem működött (és eközben azért itt-ott már hallottuk, hogy a Denuvót kiveszik a játékokból). Nos, ezúttal mi okozta a kimaradásokat, amik tényleg csak a fizetős játékosoknak okoznak problémát, míg a tört kiadásokban hatástalanított (de futó!) Denuvóval rendelkező játékosoknak nem?
A Denuvo küldött egy közleményt a PCGamernek, amiből megtudtuk, hogy a Denuvo domain nem volt elérhető, és az automatikus rendszerkezelési értesítések révén kijavították a hibát, és utána ilyen korlátozásokba a játékosok nem futottak, a Denuvo további javításokat fog implementálni, hogy a hiba ne ismétlődjön meg a hiba. Mi is történt? Lejárt egy domainjük, nem újítottak DNS-t. Amatőr hiba? Az.
Ez főleg az újabb játékoknál okozott jogos kiborulást a közönség részéről. A Steamen joggal tette fel valaki a kérdést, hogy miért van a Marvel’s Guardians of the Galaxy-ben online DRM, ha egy egyjátékos, mikrotranzakciókat nélkülöző játékról van szó. Egy másik kommentelő ezért is írta, hogy a Denuvóval rendelkező játékokat nem támogatja, mert nem akar egy olyan DRM-ért fizetni, ha valaki elfelejt domaint frissíteni, vagy ha a cég megszűnik létezni, amivel szépen magával borítja az összes ezt használó játékot. (És ezt a játékot ugye a Square Enix adta ki. Az a Square Enix, ami a Life is Strange 2 ingyenes felvezetőjébe, továbbá 2018 egyik legrosszabb játékába is berakta a Denuvót, amit azóta sem vett ki belőlük.)
A másolásvédelemmel ellátott játékokat nem lehet a jövő számára megőrizni. A „tört” verziók ugyanis a jövőben gond nélkül elindíthatóak lesznek, és ha a kiadók nem hajlandóak idővel eltávolítani a DRM-et a játékukból, akkor a későbbiekben kizárólag így lehet majd elindítani ezeket. Ezt pedig nem kéne szó nélkül hagyni…
Forrás: VGC