Az angol dumpster fire kifejezés tavaly a Cyberpunk 2077-et illette; idén ez kétségtelenül a Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Editioné…
A csütörtökön megjelent trilógia tele van hibával: a PlayStation 5-ön nem képes stabil 60 FPS-sel futni, a Nintendo Switch küszködik vele, a PC-s verzió pedig jelenleg elérhetetlen, még azoknak is, akik fizettek már a játékokért. Nem vicc: a Rockstar Games (mondjuk a Grove Street Games, a mobilos változatokért, majd az azokból készített PS3/X360-as kiadásokért felelős stúdióra kellene itt mutatni…) és a Take-Two konkrétan visszavonta a trilógiát a Rockstar Games Launcherből (ami 18 órán keresztül elérhetetlen volt, ha ez a hajmeresztő sztori nem lenne elég), így eléggé nem etikus, hogy egy termékhez nincs hozzáférésünk a másik fél hibájából. (Az meg pláne nem, hogy az eredeti három játékot pedig leszedették a Steamről…)
De miért a lángoló szemetes kifejezés? Lehetne sorolni, de a lent látható videó elég szépen összefoglalta, hogy a problémák miliárdja súlyos. Borzalmasan kinéző modellek, szemfájdalmat okozó, nevetségesen gyengén (és bugosan!) kivitelezett eső, a San Andreasból kivett köd és alacsony látótávolság rontott a hangulaton, az útfestések hibáznak, és még lehetne sorolni. Ezért is van, hogy a Metacriticen a Grand Theft Auto: The Trilogy – Definitive Edition PC-s kiadásának nincsenek értékelései (tesztkódot a sajtó nem kapott sehol sem a megjelenés előtt, így talán jogosan gyanakodtunk a játékmenet hiányára), míg jelenleg 1991 felhasználói értékelésre 0,6-os pontszámmal rendelkezik egy 1-10-es skálán.
Miért vonták vissza a PC-s verziót? Amatőr okokból (és a hivatalos indoklás ki sem tér rá…): nincsen engedélyük több dalra, aminek OGG formátumú fájljait ott hagyták a Vice City-ben és a San Andreasban, csak nem fér a trilógia azokhoz hozzá. Ráadásul fejlesztői kommentekkel megtűzött programkóddal is össze lehet futni a pakkban (nem kompilált küldetés/script forráskódokról van szó). PC-n jobban fut a játék, ha DirectX 12-re kényszerítjük az Unreal Engine 4 API-t (parancsikonnál a -dx12 paraméterrel), és a vsync aktiválása is segít, mert így nincsen az a frame inkonzisztencia.
Ez az egész a Take-Two-t felettébb sem zavarja. Strauss Zelnick, a kiadó vezérigazgatója a Jefferies Virtual Global Interactive Entertainment konferencián azt mondta, hogy szerinte a Grand Theft Auto franchise James Bondéval vetekedik. A GTA, Red Dead és az NBA remekül halad, és szerinte minden franchise hasonló szeretne lenni a 007-es ügynökéhez, mert kevés tartozik abba a kategóriába, viszont Zelnick mind a hármat ezen a szinten kezeli (az NBA-t azért, mert a kosárlabda továbbra is létezni fog).
Zelnick hozzátette, hogy mindig is az IP kiégését kockáztatják azokban az esetekben, ha nem évenként jelentkező sportjátékról van szó. Ezért ők inkább időt kérnek, hogy valami fenomenálisat hozzanak össze, és idővel igény is mutatkozik a kérdéses IP-re, aminek megjelenése így egy különleges eseménnyé változik. Azért néz meg egy Bond-filmet, mert nem lesz egy másik két hónapon belül, hanem megnézi mindegyiket. Sokáig tartana a Grand Theft Auto franchise? Ezek után kétkedünk.
Ehhez nem biztos, hogy hozzá kell fűznünk bármit is.
Forrás: WCCFTech, PCGamer, PSL