A Call of Duty: Vanguard a gyengébb eladási teljesítménye ellenére továbbra is az év második legnagyobb megjelenése.
A Call of Duty: Vanguard november 5-én érkezett meg azzal az ígérettel, hogy visszatér az eredeti recepthez, ami naggyá tette a játékot, kezdve a történelmi kontextusával, a második világháborúval. A veterán háborús franchise legújabb részében, úgy tűnt, hogy minden megvan ahhoz, hogy meggyőzze a Call of Duty régi gárdáját: különböző frontokat bemutató kampány, új többjátékos módok, a zombi-hentelés és a kifogástalan technikai megvalósítás.
Az Activision bestsellere azonban nem éppen úgy muzsikál az Egyesült Királyságban, ahogyan várták: az eladások jelentősen visszaestek a Call of Duty: Black Ops – Cold Warhoz képest.
A Gamesindustry által gyűjtött GSD adatok a tavalyi játékhoz képest csökkenést mutatnak mind fizikai, mind digitális formában. Bár a Call of Duty: Vanguard az indulás hetében a legkelendőbb játék lett, a fizikai eladásokban 26%-os, a digitális eladásokban pedig 44%-os a visszaesés az Egyesült Királyságban.
Az Activision klasszikusának kiábrándító eladási teljesítménye ellenére a Vanguard továbbra is az év második legnagyobb példányszámban megjelent kiadványa, csak a másik éves bestseller, a FIFA 22 előzi meg egyelőre. Az eladások visszaesése ellenére korai lenne arra következtetni, hogy a sorozat iránti lelkesedés esetleg kifulladni látszik. A Vanguard eladásaira több tényező is hatással lehetett, például a tény, hogy a modern hadviselés helyett a második világháborúra összpontosít; vagy éppen az erős konkurrencia, a Battlefield 2042 és a Halo Infinite képében; valamint az olyan ingyenesen játszható alternatívák, mint a Call of Duty: Warzone.
Forrás: Gamesindustry