A cross-genként bejelentett játékok közül biztosan lesz még néhány, ami a Metal: Hellsinger példáját fogja majd követni.
A Funcom (kiadó) és a The Outsiders (fejlesztő) bejelentette, hogy az eredetileg tervezett 2021-es megjelenést nem tudják tartani a ritmusérzékére építő, belső nézetes lövöldözős játékukkal, és emellett ejtették a PlayStation 4-es és Xbox One-os verziókat. (Feltehetőleg azért, mert a 2013-as vasakon már nem tudták volna megfelelő minőségben prezentálni a Metal: Hellsingert.) Ezért a PC (Steam) mellett konzolon PlayStation 5-ön és Xbox Seriesen keressük majd a talpig metál teremtényt… de csak jövőre.
A Funcom áttekintése szerint Alissa White-Gluz (Arch Enemy), Tatiana Shmayluk (Jinjer) és Mikael Stanne (Dark Tranquility) szolgáltatja többek között a Metal: Hellsinger vokálját, amiben a névhez métló módon a poklon fogjuk átküzdeni magunkat, kisebb-nagyobb ritmikai központúsággal. A tavaly júniusban bejelentett játék a kiadó szerint gyorsan elkapta a játékosok és a sajtó képzeletét. A Funcom úgy látja, hogy immerzív és innovatív módon integrálja a játékba a zenéket, ugyanis több rétegből állnak majd a dalok. (Zárójeles megjegyzés: azért a Tetris Effect, vagy most már Tetris Effect Connected is pontosan ugyanezt a metódust alkalmazza, és ott is a játékmenetünkre reagálva hallhatóak egyes elemek. De ez már technikai részletezés lenne…)
Minden pályának megvan a saját dala, és minden track külön rétegekre van felosztva. A teljesítményünktől függ, hogy egyszerre hány réteget fogunk hallani belőle. Először atmoszférateremtő háttér van csak, a végén pedig már a teljes egészét is hallani lehet. A játékot fejlesztő csapatban sok olyan egyén van, aki korábban sikeres FPS-eken dolgozott. Közéjük tartozik David Goldfarb, a kreatív rendező, illetve Shila Vikstrom, a felelős producer. Goldfarb a Battlefield: Bad Company 2 és a Battlefield 3 vezető tervezője, illetve a Payday 2 rendezője volt.
Úgyhogy a Metal: Hellsinger idei rajtját elfelejthetjük (mondjuk nincs is olyan sok idő hátra az évből, december közepén kb. le is állnak a stúdiók, mert karácsony és újév között nem fognak dolgozni), így csak 2022-ben jön PlayStation 5-re, Xbox Seriesre és PC-re.
Forrás: Gematsu