Az Xbox-vezér ezzel valamelyest burkoltan oda is szúr a Sony-nak, viszont ettől függetlenül is jogos, amit Phil Spencer szeretne: miért nem játszhatunk több, régen megjelent játékkal legálisan…?
Hallottuk már (és írtunk is arról), hogy az Xbox-vezért érdekli a régebbi játékok megőrzése és játszhatósága. Az Axiosnak adott interjújából már szemezgettünk, de még van ott téma, amiről lehet beszélni. Szerinte még mindig probléma a játékiparban, hogy nem képes (vagy talán nem hajlandó…?) megőrizni a múltat. Abban reménykedik (és most sajnos tényleg így kell ezt kifejeznie), hogy az ipar közösen képes legyen legális emuláción dolgozni, hogy a modern hardverek is futtatni tudjanak régebbi exéket, így bárki játszhasson a több konzolgenerációval régebben megjelent játékokkal.
Mivel ezt az Xbox 20. évfordulója kapcsán mondta (és ugye az Xbox Series az eredeti Xboxig visszamenőleg is támogat játékokat, ami a PlayStation 5-ről, és ne kerteljünk, és mondjuk ki, sajnos nem mondható el), ez is korrekt időzítés, pláne úgy, hogy az ünneplés közepette hetvenhat játékkal bővült az Xbox One és az Xbox Series visszamenőleges támogatási listája (és például ezért kapott több Xbox 360-as cím frissítést). A redmondi cég sajnos megerősítette azt is, hogy ez a paksaméta játék az utolsó, amivel bővül a lista a licencelési, jogokkal kapcsolatos, és technikai korlátok miatt…
Így például a Jet Set Radio Future (ami anno az 576 Konzol címlapján is ott volt) nem fog eljutni az Xbox Seriesre, így az egyetlen mód a játékra az, hogy kerítünk egy eredeti Xboxot, illetve a játékból egy példányt. Emiatt nem csoda, hogy Spencer is kiemelte, hogy a játékipar a többi szórakoztató ágazathoz képest merőben eltérő, hiszen arrafelé a technikai korlátok alacsonyabbak, és így a régebbi tartalmak könnyebben elérhetőek.
Spencer szerint ebből lenne mit tanulni, és ahová eljutottak, az is a kreativitás révén történt meg. Szereti a hozzáférhetőséget a zenében (azért itt is vannak korlátok: ami csak bakeliten jelent meg, és nem kapott digitális kiadást, akár warez révén, akár nem, az így is elveszett…), a filmekben és a TV-s műsorokban is, és úgy látja, hogy vannak pozitív indokok a játékiparban is ennek megvalósítására. Örülne, ha a játékipar a korlátokat ledöntené, majd bátorította a többieket erre. Szerinte a végén remek sarkcsillag lehetne a játékiparnak az a gondolat, hogy bármelyik játékot megvehetjük és jászhatjuk.
Forrás: Gamesindustry