Az Epic Games főnöke miatt SSD-központú a PlayStation 5! [VIDEO]

Nem éppen a Sony ötlete volt talán az, hogy a PlayStation 5-ben egy erősen tempós (legalábbis napjaink technológiáját tekintve gyors) SSD legyen.

 

Mark Cerny volt a PlayStation 5 belső építésze. Korábban a PlayStation 4 és a PlayStation Vita esetében hasonló szerepe volt, régebben pedig például a Naughty Dognak segített a Crash Bandicoot, míg az Insomniac Gamesnél a Spyro the Dragon elindításában még a PS1 időszakában. Úgyhogy ő a PlayStation egyik háttérben tevékenykedő személyisége (de például a két Knack a PlayStation 4-en az ő agyszüleménye volt).

Cerny a lent megtekinthető Wired videóban beszélt a PlayStation 5-ről. A benne található SSD irányában kívülről jött a legnagyobb igény egy komolyabb technológiára. A tervező elárulta, hogy már a PlayStation 4 során is SSD-vel kapcsolatos igények merültek fel a fejlesztők részéről, viszont Tim Sweeney volt az, aki nyíltan kimondta, hogy a merevlemezek (HDD-k) visszafogják a játékipart. Aztán gyorsan kiigazította a mondanivalóját, ugyanis az Epic Games főnöke nem éppen merevlemezeket említett, hanem „rozsdás, forgó médiát”.

A fejlesztők olyan NVMe SSD-t szerettek volna, aminek olvasási sebessége legalább 1 gigabájt másodpercenként. Erre a Sony elkezdett belenézni a technológiába, és arra jutott, hogy ennek 5-10-ezerese is megvalósítható. Cerny szerint nem árt, ha ezen a téren magas célokat tűznek ki. Később megemlítette az Unreal Engine 5 Nanite technológiáját, ami az SSD-re támaszkodik, hogy a játékokba jó minőségű asseteket streameljen (hardveren belül, nem internetes megoldásra gondolunk itt).

Ebből pedig tényleg az az érzésünk támad, hogy a Sony részben az Epic Games és az Unreal Engine 5 köré tervezte a már egy éves PlayStation 5-öt, így nem csak egy PR-fogás volt, hogy az UE5-öt először PS5-ön mutatták be. Cerny később például még említést tesz a konzol „láthatatlan tömörítéséről” is, amit a fejlesztők a PlayStation 5 fájlméreteinek redukálására alkalmaznak. Ez nem az SSD révén történik meg, hanem a PlayStation 5 integrált input/output rendszerében található, hatékony tömörítési eljárásnak köszönhető.

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu