Nem éppen a Sony ötlete volt talán az, hogy a PlayStation 5-ben egy erősen tempós (legalábbis napjaink technológiáját tekintve gyors) SSD legyen.
Mark Cerny volt a PlayStation 5 belső építésze. Korábban a PlayStation 4 és a PlayStation Vita esetében hasonló szerepe volt, régebben pedig például a Naughty Dognak segített a Crash Bandicoot, míg az Insomniac Gamesnél a Spyro the Dragon elindításában még a PS1 időszakában. Úgyhogy ő a PlayStation egyik háttérben tevékenykedő személyisége (de például a két Knack a PlayStation 4-en az ő agyszüleménye volt).
Cerny a lent megtekinthető Wired videóban beszélt a PlayStation 5-ről. A benne található SSD irányában kívülről jött a legnagyobb igény egy komolyabb technológiára. A tervező elárulta, hogy már a PlayStation 4 során is SSD-vel kapcsolatos igények merültek fel a fejlesztők részéről, viszont Tim Sweeney volt az, aki nyíltan kimondta, hogy a merevlemezek (HDD-k) visszafogják a játékipart. Aztán gyorsan kiigazította a mondanivalóját, ugyanis az Epic Games főnöke nem éppen merevlemezeket említett, hanem „rozsdás, forgó médiát”.
A fejlesztők olyan NVMe SSD-t szerettek volna, aminek olvasási sebessége legalább 1 gigabájt másodpercenként. Erre a Sony elkezdett belenézni a technológiába, és arra jutott, hogy ennek 5-10-ezerese is megvalósítható. Cerny szerint nem árt, ha ezen a téren magas célokat tűznek ki. Később megemlítette az Unreal Engine 5 Nanite technológiáját, ami az SSD-re támaszkodik, hogy a játékokba jó minőségű asseteket streameljen (hardveren belül, nem internetes megoldásra gondolunk itt).
Ebből pedig tényleg az az érzésünk támad, hogy a Sony részben az Epic Games és az Unreal Engine 5 köré tervezte a már egy éves PlayStation 5-öt, így nem csak egy PR-fogás volt, hogy az UE5-öt először PS5-ön mutatták be. Cerny később például még említést tesz a konzol „láthatatlan tömörítéséről” is, amit a fejlesztők a PlayStation 5 fájlméreteinek redukálására alkalmaznak. Ez nem az SSD révén történik meg, hanem a PlayStation 5 integrált input/output rendszerében található, hatékony tömörítési eljárásnak köszönhető.
Forrás: WCCFTech