Ha messzebbről vizsgáljuk a kiadót, akkor ez az állítólagos indoklás a Star Wars: Battlefront III-mal kapcsolatban abszolút értelmetlennek nevezhető, sőt…
Tom Henderson elég gyakran szokott pletykákat közölni a játékiparról, és most is neki köszönhetjük a Star Wars: Battlefront III-mal kapcsolatos részleteket. Itt, a játékipar kreativitásának hiányának köszönhetően ki kell emelnünk, hogy nem az eredeti Battlefront 3-ra gondolunk a 2000-es évek végéről, hanem a 2017-ben megjelent (és a lootboxokkal elképesztően negatív visszhangot okozó) Star Wars: Battlefront II folytatásáról van szó. A hármas röviden a kettes folytatása lehetett volna.
Hendersonnak egy korábbi fejlesztő azt mondta, hogy Andrew Wilsonék azért utasították el a DICE koncepcióját a hármas Battlefrontra, mert húsz százalékkal több értékesítést kellett volna felmutatniuk, hogy ugyanazt a pénzt összekalapozzák az Electronic Artsnak. Azaz: a licenszdíjak miatt gondolta úgy az EA, hogy a DICE inkább foglalkozzon a Battlefield 2042-vel (ami szintén nem vett valami nagyon fényes rajtot; valamiért nem tudunk meglepődni már ezen sem). A kiadó eközben azért két Csillagok háborúja-játékot készít. Állítólag mind a kettő történetközpontú, egyjátékos alkotás lesz (és gyanítjuk, hogy az egyikük a Respawnnál a Star Wars Jedi: Fallen Order folytatása lehet… ugyanis az első is ilyen volt, és a kiadó elvárásait abszolút legyalulta).
Henderson hozzátette, hogy az utóbbi évben sokan távoztak a DICE-tól, akik korábban a Battlefrontokon dolgoztak. Ide tartozik Dennis Bränvall (a Star Wars: Battlefront II kreatív rendezője), Christian Johannesé (a játékmenet alapjainak tervezője), illetve Guillaume Mroz (a vezető hőstervező). Ebből adódóan nem sok esélyt lát a Star Wars: Battlefront III-ra. Látta a DICE következő játékának terveit októberben. Ennek jelenleg Dev-Next a címe, ami azt jelenti, hogy a koncepciós fázisban tart, és pár hónapig itt is marad.
Végül Henderson még tisztázta, hogy a játékiparban gyakori, hogy egy játék fejlesztése közben koncepciókat nyújtanak be a kiadónak, így a Dev-Next nagy eséllyel semmilyen erőforrást nem vett el a Battlefield 2042-től. Ha esetleg a Battlefront III valahogy mégis zöld zászlót kap és elkezdik a fejlesztését, tájékoztatni fog minket.
Mindez nem hivatalos, de azért poénos: a sportjátékokban milliárdos profitot hajt az Electronic Arts az Ultimate Teammel, és a licenszköltségekre panaszkodik egy másik játékánál…?!
Forrás: PSL