Ki hinné, hogy a Föld legborzalmasabb városa ihlette a tökéletes SimCity-települést… [VIDEO]

Magnasanti a SimCity-játékok történetének egyik legnagyobb és legtökéletesebben funkcionáló városa – mégis a világ egyik legszörnyűbb települése ihlette.

 

 

Az embereknek többé-kevésbé világos elképzelése van arról, hogy milyen legyen a tökéletes város. Széles utcák, nagy kertek és a polgárok számára könnyen elérhető közszolgáltatások, amelyek minden lehetséges kényelmet biztosítanak a lakosoknak. Talán meglepő, de mindebből semmi nem köszön vissza abban, amit a SimCity a tökéletesség alatt ért.

Úgy tűnik, egy játékosnak sikerült egyetlen tökéletes településbe sűrítenie a városszimulátorban rejlő lehetőségeket. Azonban senki épeszű ember nem akarna egy ilyen városban élni.

 

A „tökéletes” SimCity település

 

Vincent Ocasla projektje nem arról szólt, hogy világrekordot állítson fel, vagy hogy a SimCity 3000 segítségével demonstrálja várostervezési tudásának szintjét, hanem arról, hogy bemutassa, a nagy elit milyen mértékben képes kontrollálni a lakosságot egy cél érdekében. A cél ebben az esetben a „tökéletes” város megformálása.

A játékmenet szempontjából a tökéletes város eszméje a SimCityben olyan egyszerű, mintha elérnénk azt a pontot, ahol a játék autonóm módon működik. A polgárok születései ellensúlyozzák a haláleseteket, az adóbevételek ellensúlyozzák a fenntartási költségeket, és a térkép minden négyzetcentiméterét a lehető legtöbb ember foglalja el.

 

Hívogató városkép (Magnasanti)

 

Ez a tökéletes eredmény több ezer évig képes hurokban futni, ami – ahogy azt maga Ocasla is elismerte egy interjúban – nem volt problémamentes a virtuális lakosok számára. A tökéletességért, legalábbis ebben az esetben, hanyagsággal és totalitással fizetnek.

„A népességnövekedés stagnál. A simeknek nem kell nagy távolságokat ingázniuk a munkahelyükre. Sőt, még azt a tömböt sem kell elhagyniuk, ahol élnek. Mindig ugyanoda mennek.”

Magnasanti, ahogy a várost nevezik, a kétségbeesés gödre, amelyben a rendőri ellenőrzés kompenzálja a lakosok bűnözésének vagy lázadásának minden jelét.

Nincsenek iskolák, óriási a munkanélküliség, nincs tűzoltóság, nincs iskola, nincs kórház, de mire lakói elég idősek lesznek ahhoz, hogy felfegyverkezzenek az uralkodók ellen, a polgárok a rövid várható élettartam következtében amúgy is meghalnak.

 

Cyberpunk disztópia, amelyet egy valós város ihletett

 

A legkülönösebb Magnasantiban az, hogy brutalitása ellenére van egy még pusztítóbb valós példa, ami megalkotóját inspirálta. Egy város, amely a bűnözés és a kábítószer bölcsőjeként az 1950-es évektől az 1990-es évekig a bolygónk történetének legnagyobb négyzetméterenkénti népsűrűségű helyévé vált: 1 255 000 lakos négyzetkilométerenként.

A 10. században megalapított Kowloon falakkal körülvett városa csak akkor került a figyelem középpontjába, amikor a Japán megszállás 1945-ben véget ért. Ekkor kínai menekültek telepedtek le, kihasználva a terület brit ellenőrzését. A nagy népességszám és a korlátozott terület ellenőrizetlen építkezésekhez vezetett, és a figyelmetlenség miatt a város hamar a bajok melegágyává vált.

 

Kowloon, te csodás!

 

Kábítószer, prostitúció és játékbarlangok terjeszkedtek a nyomornegyedek rozoga viskói és düledező épületei között, amelyek száma és magassága folyamatosan nőtt. A triádok vették át az irányítást, de a körülmények addigra már olyan rosszak voltak, hogy a város alsóbb részeire már a napfény sem jutott le. Minden egyes új emelettel Kowloon fallal körülvett települése egyre inkább a Sötétség Városaként vált ismertté.

Engedély nélküli orvosok végezték műtéteiket, közel 2000 kg kábítószert foglaltak le, a gyermekjátszóterek éjszakánként átadták helyüket a drogfüggőknek és a bordélyházaknak. Tarthatatlanná vált a helyzet a városban, amelybe a rendőrség még csak be sem mert lépni; mikor a kormány végső megoldásként úgy döntött, hogy a tettek mezejére lép.

Miután 1987-ben bejelentették a város lerombolásának szándékát, csak 1993-ban kezdődhettek meg a munkálatok, amelyek több mint egy évig tartottak. Kowloon fallal körülvett városából park lett, fojtogató utcái pedig a popkultúra részévé váltak: disztópikus, cyberpunk városokat ihlettek, és, mint kiderült, a „tökéletes” SimCity-t inspirálták.

Forrás: Vida Extra

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu