Ennek ellenére a Battlefield 2042 elég rosszul indult, és rengeteg kritikát kapott.
A Battlefield 2042, akárcsak az egész sorozat, azon éves lövöldözős játékok közé tartozik, amelyeket úgy terveztek, hogy játékosok millióinak az elvárásait elégítsék ki, de úgy tűnik, ez utóbbi célt a széria legutóbbi részének nem sikerült maradéktalanul teljesítenie.
Habár úgy tűnik, hogy a Steam történetében a legalacsonyabb értékelésű játékok közé tartozik, az EA azt állítja, valójában rengeteg felhasználó élvezi a közeljövő konfliktusának nagy csatáit. Egyesen azt állítják, hogy legújabb programjuk majdnem kétszer annyi játékost számlál, mint a Battlefield V ugyanebben az időszakban.
A kiadó ezt egy blogbejegyzésben fejtette ki, megköszönve a közösségnek a franchise iránti szeretetét:
„Még csak néhány nap telt el a globális megjelenés óta, de máris milliók játszanak a Battlefield 2042-vel.”
„Örülünk, hogy ilyen sokan visszatértek a csatatérre, majdnem kétszer annyian, mint a legutóbbi megjelenéskor.”
Ez néhány olvasó számára meglepő lehet, hiszen a legfrissebb brit adatokból megtudtuk, hogy a Battlefield 2042-ből 59%-kal kevesebbet adtak el, mint az előző játékból, bár ez a kimutatás nem veszi figyelembe a digitális letöltéseket. Így, és az EA pontosabb számai nélkül, lehetséges, hogy a digitális eladások nagyban befolyásolták a játék sikerét, amit még tetézhet, hogy sok az olyan játékos, aki élt az EA Play és az Xbox Game Pass előrendelési próbaverziójával.
A Battlefield 2042 piacra lépése persze rázós volt, hiszen a felhasználói kritikák mellett nemrég a játék vezető tervezője is távozott a cégtől. A DICE azonban nem dobta be a törölközőt, és máris egy sor frissítéssel készül, amelyek célja a háborús élmény kulcsfontosságú aspektusainak, például az online stabilitásnak a javítása.
Forrás: EA