Mass Effect: a BioWare korábbi vezető írója kritikus az Amazon projektje iránt!

MOZI HÍREK – Most már pletykák vannak arról, hogy az Amazon a Mass Effectből fog egy sorozatot készíteni… de ez David Gaidernek nem tetszik.

 

A Twitteren írt Gaider kritikusan a cég ötletéről. Ő korábban főleg a Dragon Age-sorozaton dolgozott, de a nyilatkozata teljes mértékben applikálható a BioWare összes franchise-ára, és össze is foglalja, hogy miért ritkaság a videojátékos adaptációk között a sikeres televíziós/filmes átültetés.

Örül annak, hogy egy lehetséges TV-sorozat kerekedhet ki a Mass Effectből, de ennek az esélye (és ez a Mass Effectre vonatkozik) mégsem tölti el sok örömmel, miközben sok rajongót izgatottnak tekint. Persze nem hagyta ennyiben, és ki is fejtette. A Mass Effectnek és a Dragon Age-nek ugyanis eredeti, saját főszereplője van, a TV-shownak pedig ki kell választania, hogy férfi vagy női főszereplő lesz, és ezzel kapásból a rajongói tábor egy kisebb részét el is idegenítik az adaptációtól.

Gaider szerint a főhősök direkt részben üres lappal lettek megtervezve, és a maradékot a játékos a döntései révén tölti ki. Ez egy passzív médium (ilyen a film/TV is) esetében nem fog működni, így a főszereplő saját személyiséggel és sztorival fog rendelkezni, ez pedig furcsa lesz. Bele kell gondolni, hogy a történet mekkora része van áttolva a bajtársakra, akiktől az érzelmi kötődés jelentős részét kapjuk. Ha csak önmagukban vizsgáljuk őket, viszonylag unalmas a Dragon Age és a Mass Effect főszereplője, ami nem nagyon fog működni.

A bajtársak esetében is ki kell emelni, hogy a rajongók tábora mekkora mértékben kötődik hozzájuk, és ezért bele kell gondolni, hogy egyetlen történet nem fogja mindegyiküket egyenlő mértékben feltárni, és hogy mekkora dühöt válthat ki, ha egyikük mindössze egy jelenetben, utalás formájában tűnne csak fel, vagy akár még úgy sem. Egy TV-s műsor több opciót biztosít egy filmnél, de ha a saját végigjátszásunkba gondolunk bele, csak néhányuknak volt jelentőségteljes értelme egy játékban. Ez viszont fontos lesz az összefüggő, koherens élmény miatt: néhány kolléga, egyetlen romantikus kapcsolat… és ez csak akkor lesz szükséges, ha a show készítői fontosnak tekintik a bajtársakat. A legtöbbjük odaveszhet a történet miatt, ami Gaider szerint hiba lenne, mert a legjobb esetben is csak elfogadható volt a két franchise sztorija, és ezt sértő módon állítja.

A történeteknek a játékos álláspontját is figyelembe kellett venniük, és ezek alkották a vázat, amin keresztül a játékosok érzelmi lekötöttségét biztosították általában a döntéseken és a bajtársakon keresztül. A több választási lehetőség több kötődést jelentett, és emiatt nem a történet volt a főszereplő, hanem az interaktivitás. Ha ezeket mind kivesszük, egy átlagos fantasy vagy sci-fi show-t kapunk a végén, ahol a közösség jelentős része negatívan fogadja már a debütálás, megjelenés előtt. Ez persze csak akkor történne meg, ha a Dragon Age és a Mass Effect párosát rosszul kezelik. Több módon is jobb lehetne a kivitelezés, állítja Gaider, de akkor több mint egy szigorú adaptáció kellene, de ennek a koncepciónak is meglennének a saját komplikációi. Végül sok sikert kívánt a projekt vezetőinek, mert szükségük lesz rá…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu