Úgy tűnik, hogy Ridley Scott egyre kevésbé hajlandó meghallgatni, mit mond a sajtó Az utolsó párbajról, és most megsértett egy riportert
Ridley Scott idén egymás után két olyan filmet is bevállalt, amelyek mindkettő korszakos filmnek számítanak , bár más-más kontextusban játszódnak. Először Az utolsó párbaj című filmet adta ki Adam Driver, Jodie Comer és Matt Damon főszereplésével, amely kiváló kritikákat kapott, de a bevételei kissé elmaradtak, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a költségvetése 100 millió dollár volt, és mindössze 10 millió dollárt hozott.
Nem sokkal később pedig bemutatta a A Gucci-házat, amely bár a kritikák semlegesek voltak – se nem kiváló, se nem borzalmas -, a bevételei sokkal jobban alakultak, elsősorban Lady Gaga elérésének és a rajongóknak köszönhetően, akik világszerte eljöttek, hogy megnézzék őt Patrizia Reggiani szerepében. Az igazat megvallva, Ridley sajtókörútja nem volt a legjobb, hiszen a hozzáállása miatt volt miről beszélni az elmúlt hónapokban.
Az első dolog, ami ellentmondásos lett, az volt, amikor Marc Maron WTF podcastjének adott interjújában az ezredfordulós generációt okolta Az utolsó párbaj gyenge fogadtatásáért, rámutatva, hogy a mobiltelefonok használata és az olyan közösségi oldalak, mint a Facebook jelenléte miatt a fiatal nézők nem érdekeltek abban, hogy bármit is megtudjanak, „hacsak nem a telefonjukon mondják el nekik”. A Gucci-házzal kapcsolatban a megjegyzései az azonos vezetéknevű család ellen irányultak, akik panaszkodtak az érintettek ábrázolása miatt.
Ebből az alkalomból kezdett vírusszerűen terjedni egy interjú, amelyet egy orosz médium készített vele a film kapcsán, amelynek forgatókönyvén Ben Affleck és Matt Damon dolgozott együtt. Ebben a beszélgetésben a filmkészítő nyilvánvaló bosszúságot mutatott, amikor az újságíró megjegyezte, hogy ez a film sokkal realisztikusabb, mint a hasonló történelmi környezetben játszódó Mennyei királyság és Robin Hood-filmek. De a rendező még csak meg sem engedte, hogy befejezze a beszédét, amikor félbeszakította, hogy megsértse: „Uram, b*szd meg! B*szd meg. Köszönöm szépen. B*szd meg. Menjen a p*csába, uram. Haladjunk tovább.”
Thank you, Sir Ridley, for the ultimate answer to any and all people measuring "realism" and "historical accuracy" in period films.
That's one for the books. pic.twitter.com/35JLcGsa0g
— Ilya Glazkov (@IlGlaz) December 3, 2021
Lehet, hogy Ridley sértőnek találja, hogy a filmjeit összehasonlítják, és míg egyesek az ő javára írják, hogy miért háborodott fel, mások feleslegesnek látták a hozzáállását.
Az interjú során, ahol az ezredfordulós generációról beszélt, Scott kifejtette, hogy ez egy olyan projekt volt, amelybe minden bizalmát fektette, és még a Fox is izgatott volt a forgatókönyv és a végeredmény miatt, de elfogadta, hogy az iparban nem mindig lehet nyerni, és a dolgok nem mindig úgy alakulnak, ahogyan azt elvárják.
„Mindannyian úgy gondoltuk, hogy ez egy fantasztikus forgatókönyv volt, és meg is csináltuk. Nem lehet mindig nyerni. Ami engem illet, soha egyetlen filmemet sem bántam meg. Semmit. Nagyon korán megtanultam, hogy legyél a saját kritikusod. Az egyetlen dolog, amiről véleményt kell alkotnod, az az, amit éppen csináltál. Sétálj el. Győződj meg róla, hogy boldog vagy. És ne nézz vissza. Ez vagyok én.”
Forrás: tomatazos