A Ubisoft nem viccelt, amikor kimondta, hogy bizony elkezdenek az NFT-k irányába is tapogatózni: megtörtént a bejelentés, ami viszont a közösségnek nem tetszett.
A Ubisoft NFT-jének a neve Quartz, és hiába nézünk rá a weboldalára, természetesen geoblokkolnak azzal a kijelentéssel, hogy régiónkban nem érhető el az NFT, ami ott érthető, mert mi mégsem vagyunk annyira fontosak Yves Guillemotéknak. De itt a bejelentő videó, ami egy kisebb kutakodás után meg lett közvetlenül a YouTube-ról (listázatlanul, de a témát még boncolgatjuk az ugrás után…).
A Ubisoft novemberben közölte (mi meg írtunk róla), hogy a trendeket követve a francia cég is elkezd kísérletezni az NFT-kkel, és nincs egyedül, hiszen az Electronic Arts is a játékipar jövőjeként tekint a technológiára, de eközben Phil Spencer, az Xbox-vezér kizsákmányolónak tartja őket, a Discord pedig gyorsan kihátrált a negatív visszajelzések miatt. A Steam révén pedig a Valve hallani sem akar a blockchainről. Úgyhogy megosztó az ügy.
A Quartzzal az a probléma, hogy az egyediség mindössze a sisakok, kozmetikus tárgyak számazásában rejlik, és a Ghost Recon: Breakpoint, az első játék, ami felkarolja az NFT-ket, nem biztos, hogy a legjobb választás, miközben például a Riders Republic sokkal találóbb lehetett volna. Talán direkt egy régebbi játékon kísérleteznek, hogy az esetleg kudarc esetén gyorsan a szőnyeg alá tudják söpörni az eredményeket (már ha lesznek).
Nos, a probléma az, hogy listázatlansága ellenére is eléggé sok dislike jött a videóra. Hiába a YouTube döntése, hogy hivatalosan a kisebb tartalomkészítőket elősegítendő céllal hozták ezt a lépést, a Ubisoft maga is szemmel láthatólag nem tudja elviselni, hogy az 1500 like mellé 40 ezer dislike érkezett. Hiába van mindössze a Ubisoft Quartz weboldalára belinkelve, állítja a franciák szóvivője.
Eljött az a pillanat, hogy a Ubisoft is átesett a ló tulsó oldalára: ők is hasonlóan rossz úton vannak, mint az Electronic Arts. Sorozatszámozott kozmetikus tárgyak? Ennyire veszik figyelembe a játékosokat?
Forrás: PCGamer