Persze itt rögtön meg is kell kérdeznünk, hogy az Android emulátorokkal (pl. BlueStacks) szemben a Google miben lesz képes komoly újításokat felmutatni.
Sőt, ha belegondolunk, már a Microsoft is elkezdett dolgozni egy megoldáson, aminek eredménye a Windows 11-ben látható: néhány (de nem az összes!) Androidos játék futtatható az új „ablakokban”. Viszont mindkét megoldás messze van a tökéletes szinttől, és ezt a távolságot most „a gugli” próbálja meg áthidalni. Nekik már alapból ott van a lépéselőny, hogy övék az Android operációs rendszer, így náluk ott van az „ismeri mint a tenyerét” fór…
Ezért az Alphabet (a Google anyacége…) bejelentette, hogy a Google Play Games app Windowsra tart. Ezt a Google házon belül fejleszti, és helyileg fogja a játékokat futtatni, így nem fogja a felhőt igénybe venni az applikáció. Meg is lehet majd őket állítani pontosan úgy, ahogy egy mobilon vagy tableten is tehetjük, így ezzel is talán természetesebbnek hathat a „PC-sítés”.
Greg Hatrell, a Google játékokért felelős termékigazgatója szerint 2022-től a kedvenc Google Play játékainkat több készüléken is átélhetjük, és lazán válthatunk több eszköz között (mobil, tablet, Chromebook, és hamarosan Windows-t futtató PC-k). A Google által épített termék a legjobb Google Play játékokat hozza el több laptopra és asztali számítógépre, és a cég örül is, hogy a platformját ki tudja terjeszteni, hogy a játékosok még inkább élvezni tudják kedvenc Androidos játékukat. Egy natív Windows app lesz, amit a Google terjeszt, és Windows 10-en és 11-en lehet futtatni majd.
A Google rövid úton nyerhet ezzel a lépésével, ha egyrészt meg tudja oldani, hogy ne legyen olyan hatalmas gépigénye az appnak (mert azért ezen a téren a BlueStacks talán éppenséggel gyengélkedik), másrészt pedig talán nem fog kelleni ehhez egy Google-fiók, de őket ismerve biztosan igényelni fogják azt is… de aztán itt is lehet majd nézegetni a reklámokat… Tavaly viszont már kiszivárgott egy dokumentum a Macről is… úgyhogy arra is tervez a cég.
Forrás: WCCFTech



