Microsoft: a Lionhead a legnagyobb hibák egyike volt!

A redmondiak nem viccelnek: beismerték, hogy a guildfordi Lionhead stúdió bezárása nem volt a legjobb döntéseik egyike. Éppen ellenkezőleg…

 

Amikor 2016 márciusában lakatot tett a Microsoft a Lionhead ajtajára, közel húsz éves volt a stúdió, ami például a Black & White istenszimulátort/stratégiát, továbbá a Fable akció-RPG-t hozta el nekünk régebben. A stúdió a Fable Legendsen dolgozott, ami egy 4v1 free-to-play kooperatív játék lett volna (a négy játékosnak túl kellett volna élnie az ötödik, dungeon master szerepet betöltő karakter csapdáit), de a game over után több cég, így a Sony is elszipkázta a tehetségeket.

Öt és fél évvel később a Microsoft visszatekintett a ballépésére a Power On: The Story of Xbox dokumentumsorozatban. Ebben három Xbox-vezető, Phil Spencer, Shannon Loftis, és Sarah Bond beszélt a Lionhead bezárásáról (is). Loftis (aki most a World’s Edge stúdióvezetője is, a zárás pillanatában a nemzetközi játékkiadás általános menedzsere volt) szerint „az oroszlánfejűek” bezárása az egyik legnagyobb hiba volt, amiből tanultak. Kiadták már a Fable első részét, ami hatalmas siker volt (még úgy is, és itt személyesen tesszük ezt hozzá, hogy Peter Molyneux, aki ma amúgy a hírekben még megfordul, túl sokat ígért, és nem mindent valósított meg benne!).

A játékosok értelemszerűen többet akartak, ezért a Microsoft felvásárolta a Lionheadet, és ezeket Loftis jó éveknek tekinti. A Fable 2 után viszont megérkezett az Xbox 360-hoz a Kinect, és a Fable-Kinect házasság finoman szólva nem volt valami jó. A Fable: The Journey sokak számára egy szenvedélyprojekt volt, de jelentősen eltért attól, ami népszerűvé tette a Fable első és második részét. Loftis azt kívánta, hogy bárcsak fenntartható stúdió maradt volna a Lionhead.

Bond (aki most a játékalkotói élményekért és az Xbox ökoszisztémájáért felelős vezető) hozzátette, hogy 2006-ban vásárolták fel a Lionheadet, amit 2016-ban csuktak be, és több évvel később visszatekintettek erre az élményre. Azt megtanulták ebből, hogy nem szabad ugyanazokat a hibákat elkövetni. Spencer pedig azt mondta, hogy egy stúdiót azért vásárolnak fel, amiért az akkor épp sikeres, és a vásárló munkája az lenne, hogy gyorsíthassanak a stúdió tevékenységein, nem pedig azon, hogy „a főnök” mit is akar csinálni.

Legalább a Fable életben maradt, igaz, Molyneux nélkül készül a Playgroundnál…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu