Aaryn Flynn, a játékot készítő stúdió vezetője is konkrétan onnan jött el, úgyhogy teljesen jogos, ha a BioWare régebbi RPG-ihez hasonlítjuk a Nightingale-t.
2019-ben, a formális bejelentés előtt egy online RPG-ként hallottunk a játékról, amit a BioWare ex-általános menedzserének stúdiója készít a felhő alapú multiplayer platformmal, a SpatialOS-sel, és a Neverwinter Nights játékos alkotta tartalmát is megnevezték inspirációként. A stúdiónak azóta új neve lett (Inflexion Games), és Flynn most arról beszél, hogy a régi BioWare RPG-inek elemeit felkaroló alkotás miként alakult egy mágikus, Viktória-kori, megosztott világú kraftoló, túlélős játékká.
A Nightingale The Game Awardsos bejelentése után Flynn az Eurogamerrel beszélgetett róla. Amikor a stúdió létrejött, jó ideje gondolkodott a csapat egy alternatív történelmi korszakban játszódó játékról, és mivel szerették a Viktória-kort (ez 1837 és 1901 közé tehető, ugyanis Viktória királynő valóban ilyen hosszú ideig volt az Egyesült Királyság uralkodója). Az alternatív történelem gondolata ugyanis nem volt alkalmazva a BioWare-nél, hiszen a Mass Effect eléggé a(z alternatív) jövőben játszódik, de ennek hátterébe ott nem mentek bele.
A Nightingale ott tér el a valódi történelmi eseményektől, hogy vannak mágikus portálok, amiken keresztül más világokba lehet eljutni, viszont ez a portálhálózat összeomlik, és a játékosok karakterei (világjáróknak lehetne az angol fogalmat [Realmwalker] magyarosítani) ezekben az alternatív világokban ragadnak, és a túlélés céljából mindent meg kell tenniük, hogy a varázslatos, a játék nevét is kifejező Nightingale városába el tudjanak jutni. Flynn szerint elképzelték, hogy ők miket építenének fel, és miket csinálnának majd a játékosok. Az Inflexion egy olyan világot akar létrehozni, ami eléggé interaktív, és igazán erőt ad a játékosoknak, hogy azt tegyék, amit csak szeretnének.
A videóban belső nézetes harcok, favágás, építkezés, és kraftolás is látható, és vannak nagyobb lények is az alternatív világokban. Flynn kommentjei a sandbox helyett a klasszikus BioWare RPG-k választási lehetőségeire terelik a hangsúlyt. Van egy olyan pillanat is benne, ahol a világ dichotómiája (kettőssége) is érzékelhető: egy óriás lehajol, hogy a játékosoktól elfogadjon egy felajánlást, ami az egyik megoldása lehet a feszültség csillapításának. A másik lehetőség pedig a harcolás, aminek köszönhetően az óriás áttapos a közösségen. Flynn szerint mindegyik kihívásnak eltérő kimenetele és következménye lesz. Nos, és NPC-ktől is kaphatunk küldetéseket.
A Nightingale 2022-ben indul el PC-n korai hozzáférésben… a Tencent segítségével.
Forrás: PCGamer